حمله بی‌سابقه هکرها به سرورهای وردپرس

۲۵فروردین۱۳،

تحلیلگران امنیتی از شناسایی یک حمله گسترده به وب پایگاه اینترنتی‌هایی خبر داده‌اند که از برنامه وردپرس به منظور مدیریت محتوای وب پایگاه اینترنتی خود استفاده می‌کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از آرس تکنیکا، برنامه وردپرس به طور گسترده از سوی بسیاری از وبلاگ نویسان و حتی مدیران وب پایگاه اینترنتی های اینترنتی برای مدیریت محتوا به کار می رود و بررسی ها حاکیست این حملات با منبع ناشناخته با استفاده از ۹۰ هزار رایانه مدیریت می گردد.
 
حملات یاد شده علیه سیستم هایی که از برنامه وردپرس استفاده می کنند به خصوص در زمانی موفق بوده که مدیران وب پایگاه اینترنتی ها از نسخه های قدیمی تر و وصله نشده وردپرس استفاده کرده اند. هکرها با سوءاستفاده از پایگاه اینترنتی های آلوده شده از این طریق بر دامنه حملات خود می افزایند.
 
برخی کارشناسان این حملات را از نظر شدت وسعت با حملات چندی قبل به شش بانک بزرگ آمریکایی مقایسه کردند که منجر به هک شدن حساب های بسیاری از کاربران آنها شد. آنان به کاربران برنامه مدیریت محتوای وردپرس پیشنهاد کرده اند برای درامان ماندن از این حملات حتما پلاگین های امنیتی عرضه شده بدین منظور را نصب کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.