حمله تروریستی به نامزدهای انتخاباتی

۱۹اردیبهشت،

مقام های پلیس پاکستان روز پنجشنبه گزارش دادند: حمله تروریستی مهاجمان ناشناس به نامزدهای انتخاباتی احزاب سیاسی مسلم لیگ شاخه نواز در ایالات بلوچستان و …

مقام های پلیس شهر تربت در گفت و گو با رسانه های محلی افزودند: ˈمیر اکبر رییسانیˈ نامزد انتخاباتی حزب مسلم لیگ شاخه نواز به همراه هواداران خود در مسیر رسیدن به ستاد انتخاباتی این حزب در شهر تربت در جنوب غربی این کشور هدف تیراندازی مهاجمان ناشناس قرار گرفتند.

این مقام ها گفتند: اکبر رییسانی از این سوء قصد جان سالم بدر برد ولی دو نفر از همراهان وی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

پلیس پاکستان افزود: امروز یک بمب جاسازی شده در نزدیکی محل اقامت ˈشوکت الرحمانˈ نایب رییس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل در ˈبنوˈ از شهرهای ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور منفجر شد.

مقام های پلیس شهر بنو در گفت و گو با خبرنگاران گفتند: به شوکت الرحمان در این انفجار هیچ آسیبی نرسید.

به نقل از گزارش رسانه های محلی , پرتاب و انفجار نارنجک از سوی مهاجمان ناشناس در نزدیکی هتلی در منطقه ˈگلشن تاونˈ شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان , ۱۴ زخمی برجای گذاشت.

در همین حال مقام های پلیس ایالت بلوچستان گفتند : گروهی از شبه نظامیان امروز پنجشنبه با حمله به یک پست امنیتی در منطقه ˈکوهلوˈ این ایالت پنج نفر از نیروهای محلی امنیتی را ربودند.

مسوولیت این حملات تروریستی از جانب هیچ گروهی تایید نشده است.

مناطق مختلف ایالت بلوچستان پاکستان در ماهها و روزهای اخیر شاهد درگیری های قومی و قبیله ای، حملات تروریستی و انفجار بمب توسط گروه های شبه نظامی و غیرقانونی علیه شهروندان بویژه شیعیان این ایالت بوده است که براثر آن تعدادی از نامزدها و نشست های انتخاباتی در این ایالت هدف تروریست ها قرار گرفته است.

انتخابات پارلمانهای ملی وایالتی پاکستان روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ( ۱۱ ماه می ) در سراسر این کشور بطور همزمان برگزار می گردد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.