حمله تروریستی به دفتر العالم در سوریه + فیلم

۱۰م آذر ،

عناصر مسلح بامداد امروز خودرو پخش زنده شبکه (SNG) را در دمشق منفجر کردند.

   به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عناصر مسلح بامداد امروز خودرو پخش زنده شبکه (SNG) را در دمشق منفجر کردند.

این عملیات تروریستی تلفات جانی نداشت.

در این عملیات تروریستی به یکی دیگر از خودروهای دفتر شبکه نیز به شدت آسیب وارد شد.

تروریستها همچنین به قصد ترور کارمندان دفتر شبکه العالم در دمشق، ورودی این دفتر را بمبگذاری کرده بودند که این بمب با حضور نیروهای متخصص امنیتی، خنثی شد.

دوربین مداربسته دفتر شبکه العالم در دمشق حرکت یک فرد ناشناس به سوی خودرو پخش زنده و فرار ناگهانی او را ثبت کرده است. چند ثانیه پس از آن، خودرو منفجر شد.

اعضای تیم خبری العالم در سوریه بارها از سوی گروه های مسلح و تروریستها تهدید به مرگ شده اند.

“حسین مرتضی”  مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق درخصوص این حملات تروریستی گفت: حدود ساعت ۲ بامداد امروز، فردی با حمایت چندین نفر از عناصر تروریست، بمبی را زیر خودرو اس ان جی شبکه قرار داد.

وی افزود: در این حمله تروریستی، خودرو اس ان جی شبکه العالم کاملا تخریب شد، و خسارتهای فراوانی به خودرو دیگر شبکه وارد آمد.

 

حسین مرتضی ادامه داد: یکی دیگر از تروریستها، بمبی را داخل کیسه پلاستیکی سیاه رنگی مقابل یکی از ورودی های دفتر شبکه قرار داد؛ که پس از کشف آن، صبح امروز با حضور نیروهای متخصص امنیتی، خنثی شد.

وی تأکید کرد: داخل این بمب تکه های بسیاری از فلزات کوچک و برنده قرار داده شده بود که در صورت انفجار خسارتهای هرچه بیشتری وارد کند.

مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق اظهار داشت: چند روز قبل نیز دفتر شبکه العالم هدف حملات خمپاره ای قرار گرفت که این خمپاره ها نزدیک دفتر شبکه اصابت کرد، و خسارتی به دنبال نداشت.

حسین مرتضی با اشاره به تلاش حامیان عناصر مسلح و ترویستها برای ساکت کردن صدای العالم، خاطرنشان کرد: دوربین العالم دیروز گزارش مفصل و منحصر به فردی را از دستاوردهای ارتش در منطقه “داریا” در استان ریف دمشق منتشر کرد.

حسین مرتضی با اشاره به شایعه سازی های رسانه‌های وابسته به غرب در خصوص بروز درگیری در دمشق و نفوذ عناصر مسلح به جاده فرودگاه پس از قطع اینترنت، گفت: العالم پس از خلل فنی ایجاد شده در اینترنت و ارتباطات، تنها شبکه ای بود که به نقل واقعیتها از سوریه پرداخت و توانست این خبرسازی ها و دروغ پردازی ها را خنثی کند.

“حسین مرتضی” مدیر دفتر العالم تا کنون ۲ بار هنگام پوشش خبری اتفاقهای سوریه، مورد سوء قصد قرار گرفته و مجروح شده است.

طبق اذعان ناظران و کارشناسان؛ حضور فعال شبکه العالم در ثبت و گزارش اتفاقها در سوریه، سبب رسوایی شبکه های تبلیغاتی غرب و هم پیمانان آنها در منطقه شده است؛ چرا که با آغاز بحران در این کشور آنها همواره تلاش کرده اند با ارایه تصاویر یک سویه و خبرسازی، افکار عمومی را از واقعیتها منحرف کنند؛ ولی حضور دوربین العالم در همه اتفاقها، و ثبت و گزارش واقعیت ها در سوریه، این توطئه را ناکام گذاشته است.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.