حمله جنگنده‌های ترکیه به ۳۰ پایگاه پ.ک.ک در شمال عراق

۲۸ آبان ،

منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که هشت فروند هواپیمای نیروی هوایی این کشور نزدیک به ۳۰ پایگاه هوایی جدایی طلبان کرد در شمال عراق را بمباران کرده‌اند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، منابع خبری ترکیه اعلام کردند که شنبه شب هشت فروند هواپیمای اف ۱۶ ترکیه از فرودگاه نظامی دیاربکر در جنوب شرق ترکیه به هوا برخاسته و ۳۰ پایگاه نظامی شورشیان کرد در شمال عراق را بمباران کردند و پس از دو ساعت عملیات هوایی به آشیانه‌های خود بازگشتند.

بنا بر این گزارش تفسیری هدف اصلی این عملیات نظامی پایگاه‌های مخالفان در مناطق “زاب” و “هاکروک” در خاک عراق بوده اما خبرهای از خسارات ‌و یا تلفات احتمالی این این حملات گزارش تفسیری نشده است.

مقامات ترکیه‌ای نیز اعلام کردند هدف از این حمله سرکوب مخالفان کرد وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) بوده که در شمال عراق و مناطق کوهستانی مرزی مخفی شده‌اند.

شبه نظامیان پ.ک.ک سالها است که مناطق کوهستانی صعب العبور واقع در مرز ترکیه و عراق را به عنوان پایگاه اصلی خود برگزیده‌اند و از این مناطق حملاتی را علیه نیروهای ترکیه‌ای انجام می‌دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.