حمله خونین به مرزبان مصری در سینا/مرسی: این حمله بی پاسخ نخواهد ماند

دوشنبه ۱۶ مرداد – ۰۹:۵۶:۰۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

در جریان حمله گروهی عناصر مسلح به یک نقطه ایست بازرسی در مرز مصر و غزه، دست کم ۱۵ مرزبان مصری کشته و ۹ تن دیگر مجروح شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ممتاز، منابع امنیتی مصری اعلام کردند، دیروز هنگامی که نیروهای امنیتی مصری در یک ایست بازرسی در جنوب گذرگاه رفح خود را برای افطار آماده می کردند، مهاجمان با چند خودرو به آنها حمله کردند.
پس از این حادثه، مسئولان مصری گذرگاه رفح را بستند.
به گزارش روزنامه الیوم السابع چاپ قاهره، به دنبال حمله افراد ناشناس به یک پست مرزی مصری در صحرای سینا ، منابع امنیتی مصر اعلام کردند که گذرگاه رفح در مرز خود با نوار غزه را تا اطلاع ثانوی مسدود می‌کند.
حزب سازندگی و توسعه مصر این حمله را “سناریویی” به هدف خرابکاری و توجیه استقرار هرچه بیشتر نیروهای اسرائیلی در مرزهای مصر، و درخواست برای استقرار نیروهای بین المللی در سینا دانست.
حزب “آزدی و عدالت” شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین مصر نیز این حمله “تروریستی خطرناک” را محکوم کرد.
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) هم در بیانیه ای این حادثه را “جنایتی فجیع” توصیف کرد.
از هویت افراد مهاجم به پاسگاه مرزی رفح تا کنون اطلاعی به دست نیامده و هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
یک مسئول امنیتی مصر هم این حمله را به گروه های تکفیری که از خاک فلسطین آمده اند، نسبت داد.
در همین حال سخنگوی جماعت اسلامی مصر ، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی را به دست داشتن درحمله دیشب به نظامیان مصری متهم کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی ” الرساله نت ” ، ” طارق الزمر ” سخنگوی جماعت اسلامی مصر گفت سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل در حمله دیشب مهاجمان مسلح در ورودی شهر مصری رفح دست داشته است.
وی با بیان اینکه سازمان جاسوسی اسرائیل و طرف های اسرائیلی عامل خشونت در منطقه سینای مصر هستند ، گفت هدف از اجرای چنین حملاتی ، ناامن کردن مناطق مرزی مصر است.
وی احتمال داد که سازمان جاسوسی اسرائیل تعدادی از بادیه نشینان را برای اجرای این عملیات آموزش داده باشد.
از سوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد گروهی از شبه نظامیان که قصد حمله به مرز اسرائیل را داشتند روز یکشنبه پس از به سرقت گرفتن دو دستگاه خودرو نظامی مصر با عبور از مرز مصر و اسرائیل (مناطق اشغال شده) به نیروهای مصری در گذرگاه رفح حمله کردند.
 به دنبال حمله به پاسگاه پلیس مصر در گذرگاه مرزی رفح، محمد مرسی رئیس جمهوری مصر برگزاری جلسه فوری با سران شورای نظامی را خواستار شد.
درهمین حال ، محمد مرسی رئیس جمهوری مصر اعلام کرد ، این حمله بی پاسخ نخواهد ماند و افرادی که این جنایت را مرتکب شدند، بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.
رئیس جمهوری مصر گفت: خون شهدای مرزبان این کشور به هدر نخواهد رفت.
به گزارش  شبکه تلویزیونی المصریه،” محمد مرسی ” رئیس جمهوری مصر دیروز (یکشنبه ) پس از حمله به یک پاسگاه پلیس در استان سینای شمالی نشستی فوری با شورای نظامی این کشور تشکیل داد .
مرسی پس از پایان این نشست فوق العاده گفت : آنچه که رخ داد حمله ای جنایتکارانه به عناصر نیروهای مسلح مصر در بخش مرزی بوده است.
مرسی افزود ، این افراد زمانی که در حال صرف افطار ماه مبارک رمضان بودند به شهادت رسیدند. خون این افراد به هدر نخواهد رفت. به خانواده این شهدا و ملت مصر تسلیت می گوییم.
رئیس جمهوری مصر تصریح کرد، دستوراتی به نیروهای مسلح و پلیس برای تعقیب عاملان این حمله صادر شده است.عاملان این حادثه بهای سنگینی را خواهند پرداخت. نیروهای مسلح قادرند همه مجرمان را در هر مکانی تعقیب کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۰۶۰۹۵۶۰۶۱۸۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.