حمله مجازی به بانک‌های آمریکا کار ایران است

۲۰م دیماه ،

نیویورک تایمز طی گزارشی از حملات اخیر سایبری به بانک های آمریکا مدعی شد در دولت آمریکا هیچ کسی شک ندارد ایران پشت این حملات قرار دارد اما دولتمردان آمریکا تاکنون نتوانسته اند مدرکی ارائه دهند.
نیویورک تایمز طی گزارشی در مورد حملات سایبری اخیر به بانک های آمریکا نوشت: هکرها بانک های آمریکایی را یکی پس از دیگری هدف قرار می دهند. از آنجایی که تا پیش از این انجام چنین حملاتی سابقه نداشته، تعدادی از پایگاه اینترنتی های ارائه دهنده خدمات الکترونیک کند شده و یا با اختلالاتی مواجه شده اند.
این گزارش افزود: به اعتقاد کارشناسان امنیت شبکه، هکرها به جای سازماندهی کاربران به صورت تک تک، شبکه ای از کامپیوتر ها را از طریق دیتا سنترها سازماندهی می کنند و به یکباره تعداد بسیاری از کاربران عادی را به یک غول بی شاخ و دم برای حمله به پایگاه اینترنتی های اینترنتی بانک های آمریکایی تبدیل می کنند.
این گزارش در ادامه نوشت: مهارت مورد نیاز برای سازماندهی چنین حملاتی، مقامات آمریکایی را به این نتیجه رسانده که این حملات کار ایرانی هاست که به تلافی تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه این کشور در حال انجام است.
جیمز لویس از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا و کارشناس امنیت شبکه در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشینگتن در این باره گفت: «در داخل دولت آمریکا هیچ کس شکی ندارد که ایران پشت این حملات قرار دارد.»
لویس گفت، میزان هدایت ترافیک کاربران به سمت پایگاه اینترنتی های بانک های آمریکایی، «چندین برابر» حجم کاربرانی است که هکرهای روسی در جریان حملات سایبری به سمت پایگاه اینترنتی های استونیایی در سال ۲۰۰۷ هدایت می کردند. مقامات آمریکایی هنوز مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده اند، اما کارشناسان امنیت شبکه می گویند، حملات اخیر نشان داده که میزان پیچیدگی این حملات بیش از آن بوده که هکرهای آماتور بتوانند آنها را برنامه ریزی کنند. همچنین کارشناسان می گویند، هدف از این حملات ایجاد اختلال است نه برداشت پول که این موضوع نیز نشان می دهد که یک دولت در پشت این حملات قرار دارد.
کارل هربرگر، معاون موسسه امنیتی رادویر، که از سوی بانک های آمریکایی مامور تحقیق در خصوص این حملات شده گفت: «ابعاد، محدوده و میزان تاثیرگذاری این حملات بی سابقه بوده است…تاکنون هیچگاه این تعداد موسسه مالی تحت چنین فشاری قرار نگرفته بودند.»
به گزارش تسنیم بر اساس این گزارش از ماه سپتامبر تاکنون، هکرها سبب بروز اختلالات مخربی در پایگاه اینترنتی های بانکداری اینترنتی بانک آمریکا، سیتی گروپ، ولز فارگو، یو اس بنکورپ، پی ان سی، کپیتال وان، فیفث تیرد بانک، بی بی اند تی و اچ اس بی سی شده اند. این حملات که از نوع حملات دی دی او اس می باشند، به این صورت انجام می گیرند که در یک زمان مشخص تعداد بسیاری از کاربران به سمت یک پایگاه اینترنتی اینترنتی هدایت می شوند و با بالا بردن بیش از حد ترافیک پایگاه اینترنتی مورد نظر، آن را از کار می اندازند. اینکه هکرها چگونه با نفوذ به دیتا سنتر ها می توانند این حجم عظیم از کاربران را به سوی پایگاه اینترنتی های آمریکایی هدایت کنند، هنوز به صورت یک راز باقی مانده است.
یک گروه سایبری با عنوان مبارزان سایبری عزالدین قسام ادعا کرده که به تلافی ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام این حملات را طراحی و اجرا می کند. اما مقامات امنیتی آمریکا معتقدند این گروه در واقع پوششی برای فعالیت هکرهای ایرانی است.
در طی ۳ سال قبل ۳ ویروس کامپیوتری با نام های فلیم، دوکو و استاکس نت کامپیوترهای مراکز حساس دولتی در ایران را هدف قرار داده اند. گفته می گردد آمریکا و اسرائیل ویروس استاکس نت را در سال ۲۰۱۰ برای نابود کردن سانتریفیوژهای تاسیسات هسته ای ایران طراحی کرده بودند.
بر اساس این گزارش هکرها هفته قبل اعلام کردند که قصد ندارند به اقدامات مخرب خود پایان دهند. در پیام هکرها آمده است: «مسئولان بانک های آمریکایی باید منتظر حملات سهمگین ما باشند… از حالا به بعد هیچ بانک آمریکایی ای در امان نخواهد بود.»


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.