حمله مسلحانه در دارفور ۴ کشته برجا گذاشت

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ مردان مسلح پس از حمله به بازار،‌ آن را غارت کردند.

به گفته روز دوشنبه نیروهای صلحبان بین المللی در دارفور سودان، ‌شورشیان مسلح که اکثرا ساکنان غیرعرب سودان هستند،‌ از سال ۲۰۰۳ میلادی به بهانه اینکه دولت مرکزی در خارطوم مشکلات ساکنان غرب این کشور را نادیده می انگارد،‌ علیه دولت مرکزی دست به سلاح برده اند.

رویترز در ادامه این خبر نوشت،‌ اگر چه خشونت ها در این منطقه نسبت به اوایل شروع آن فروکش کرده است،‌ با این حال نظم و امنیت در بیشتر مناطق سودان براثر ادامه درگیری ها بین نیروهای شورشی و دولت، برقرار نیست.

نیروهای بین المللی صلحبان متشکل از صلحبانان اتحادیه آفریقا و سازمان ملل متحد موسوم به ‘‌یونامید’ طی بیانیه ای اعلام کردند،‌ مردان مسلح یک اردوگاه مردم آواره را در ایالت دارفور شمالی محاصره کرده و پس از حمله به یک مرکز پلیس، بازار اصلی این منطقه را غارت کردند.

صلحبانان یونامید اعلام کردند،‌ گزارش های دریافتی از کشته شدن چهار نفر از مردم و زخمی شدن شش نفر دیگر در جریان این حمله حکایت دارند.

از اول ماه اوت تاکنون،‌ با درگیری نیروهای دولتی و مردان مسلح در منطقه یاد شده، غارتگری و درگیری مسلحانه افزایش یافته و مردان مسلح شورشی به مدت چند روز اردوگاه های آواره گان کساب و فتابورنو را در نزدیکی شهر کاتون تحت کنترل داشتند.

نیروهای بین المللی صلحبان از دولت سودان خواستند در خصوص حملات صورت گرفته و سوء استفاده از غیر نظامیان،‌ تخریب و غارت وسایل متعلق به آژانس های امداد رسان بشر دوستانه،‌ تحقیق کند.

ارتش سودان اعلام کرد،‌ اواخر روز یکشنبه به وقت محلی،‌ هنگامیکه نیروهای دولتی به منظور بازگرداندن نظم به داخل شهر کاتوم وارد شدند،‌ در درگیری با شورشیان مسلح دو سرباز کشته و دو همقطار دیگرشان زخمی شدند.

اوضاع در شهر یاد شده اکنون تحت کنترل است.

سال گذشته میلادی،‌ دولت سودان با میانجیگری قطر،‌ با یک گروه کوچک شورشی قرارداد صلح امضا کرد، ولی گروه های اصلی شورشیان با پیوستن به این قرارداد صلح مخالفت کردند.

۱۶۸۲**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۴۸۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.