حمله موشکی ترکیه به برخی از مناطق سوریه – بین الملل

ارتش ترکیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد در پی اصابت گلوله های توپ و خمپاره ارتش سوریه به یک منطقه مسکونی ترکیه ، نقاطی از خاک سوریه را مورد هدف آتش توپخانه قرار داد.
نخست وزیری ترکیه لحظاتی پیش ادعا کرد : این حمله در واقع اقدام مقابله به مثل ترکیه یوده که در چارچوب حقوق بین المللی و ˈقواعد تعاملˈ و بلافاصله انجام شده است.

اطلاعیه نخست وزیری ترکیه حاکیست، ارتش ترکیه بعداز شناسایی محل تیراندازی به سوی ترکیه ، نقاط یادشده در خاک سوریه را مورد هدف آتش توپخانه خود قرار داده است.

این اطلاعیه تاکید کرده است، ترکیه به هیچ وجه اقدامات تحریک آمیز سوریه علیه امنیت ملی خود را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

نخست وزیری ترکیه حادثه عصر روز چهارشنبه که موجب کشته شدن پنج تن و زخمی شدن ۹ تن از شهروندان این کشور در شهر آکچاقلعه شده است، محکوم کرده است.

همزمان ، وزارت امورخارجه ترکیه نیز اعلام کرد، ˈاحمد داود اوغلوˈ وزیر خارجه ترکیه در تماسی، ˈآندرس فوگ راسموسنˈ دبیرکل ناتو را در جریان تحولات در مرز سوریه و ترکیه قرار داده است.

مجلس ترکیه نیز به دنبال حادثه اصابت خمپاره و گلوله توپ از سوریه به یک منطقه مسکونی این کشور، فردا صبح تشکیل جلسه می دهد.

رسانه های ترکیه عصر چهارشنبه در گزارش های فوری از شهر مرزی ˈاکچاقلعهˈ از توابع استان ˈشانلی عرفاˈ از اصابت گلوله توپ و خمپاره به این شهر و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور خبر دادند.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.