حمله نظامی به سوریه، فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر محو غده سرطانی منطقه را تحقق می‌بخشد

اسفند ۱۴۰۲

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تحولات اخیر سوریه و احتمال حمله نظامی به این کشور، گفت: همچنان که امام(ره) فرمودند و خط قرمزهای نظام را ترسیم کردند، آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی کند و حمله نظامی به سوریه، فرمایش ایشان مبنی بر محو غده سرطانی منطقه را تحقق می‌بخشد.

“صفر نعیمی‌رز” نماینده مردم آستارا در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد میلیاردی عربستان به دولت اردن برای همراهی این کشور با سیاست‌های ریاض در تحولات سوریه گفت: آمریکا درصدد است برای انجام عملیات نظامی در سوریه، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را از هر طریق ممکن از جمله تهدید، تحریم و تطمیع با خود همراه کند که پیشنهاد میلیاردی عربستان به اردن نیز در چارچوب سیاست‌های تطمیعی قرار می‌گیرد.
 
وی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر سوریه و احتمال حمله نظامی به این کشور تصریح کرد: حضرت امام(ره) در ابتدای انقلاب اسلامی، خط‌قرمزهای نظام را ترسیم کردند و فرمودند آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی کند و اسرائیل غده سرطانی است که باید از بین برود، لذا اگر آمریکا چنین حماقتی کند به تحقق فرمایش امام(ره) مبنی بر محو غده سرطانی منطقه کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت‌ ملی با تاکید بر اینکه حمله نظامی به سوریه بسیار ضعیف است، افزود: آمریکا با طرح موضوع حمله نظامی به سوریه در صدد فروش تسلیحات خود و دست‌اندازی به دلارهای نفتی کشورهایی مانند عربستان، امارات و قطر است، ضمن آنکه درصدد است آبروی از دست رفته خود در جبهه‌های جنگ با سوریه را با اعلام حمایت از گروه‌های مسلح به دست آورد و به آنها بفهماند که همچنان پای کار است.

گفتنی است؛ اخیراًعربستان به دولت اردن پیشنهاد داده تا در صورتی که در تحولات سوریه با ریاض همسو باشد، ۱۱ میلیارد دلار از وام‌های خود به امان را می‌بخشد.

شایان ذکر است، دولت اردن ۲۷ میلیارد دلار به دولت عربستان سعودی بدهکار است.

همچنین عربستان پیشنهاد داد در صورتی که اردن برای مقابله با سوریه به جبهه سعودی‌ها ملحق شود، به صورت نقدی سه میلیارد وام دریافت می‌کند.

بر اساس این گزارش، دولت اردن در پی تهدیدات آمریکایی برای حمله به سوریه اعلام کرد که اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور علیه سوریه استفاده شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.