حمله نظامی به ایران آغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود

سفیر ایران در فرانسه:

ایران > سیاست‌خارجی
سفیر ایران در فرانسه اخطار داد هر گونه حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران منجر به آغاز جنگ جهانی سوم خواهد شد.

تسنیم به نقل از پرس تی وی نوشت: علی آهنی سفیر ایران در پاریس تاکید کرد، هر گونه تجاوز نظامی به ایران و حمله به تاسیسات هسته ای این کشور سبب وقوع جنگ جهانی سوم خواهد شد.

وی در ادامه افزود، حمله احتمالی اسرائیل به ایران با هدف از بین بردن تاسیسات هسته ای، دیوانگی محض خواهد بود و تاثیرات فاجعه بار، مخرب و غیر قابل کنترلی خواهد داشت.

وی تصریح کرد، ایران در برابر هر گونه تجاوز نظامی ساکت نخواهد نشست. این حمله می تواند منجر به اقدامات خشونت بار زنجیره واری شود که در نهایت سبب وقوع جنگ جهانی سوم خواهد شد.

وی گفت، بر اساس قطع نامه ۵۳۳ آژانس بین المللی انرژی، شورای امنیت سازمان ملل باید به شدت با هر گونه تهدید بر ضد تاسیسات هسته ای برخورد و مقابله کند ولی بعضی نهادهای بین المللی قصد چشم پوشی از این موضوع را دارند.

آمریکا، اسرائیل و بعضی از متحدان غربی آنان ادعاهای بی پایه و اساسی در خصوص برنامه هسته ای ایران مطرح کرده اند. ایران تا کنون بارها بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است. واشنگتن و تلاویو مدعی می باشند که ایران به دنبال ساخت سلاح های هسته ای است و تا کنون بارها ایران را به حمله نظامی تهدید کرده اند.

آمریکا و اروپا با استناد به این ادعاهای بی پایه و اساس تحریم های غیر قانونی و ظالمانه ای را بر ضد ایران اعمال کرده اند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.