حمله هماهنگ نهضت منحله آزادی و مشارکتی ها به اظهارات ضدآمریکایی محتشمی پور

اردیبهشت ۱۴۰۳

اینها وقتی مملکت را اداره می‌کردند مملکت را به سمت آمریکا و منافقین می‌بردند؛ مسعود رجوی را فرزند خودشان می‌دانستند و نمی توانستند یکی از ارکان نظام باشند. زیرا تجربه خود را نشان داده بودند.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سخنان چند روز پیش حجه الاسلام والمسلمین محتشمی پور از فعالین اصلاح‌طلب در پایگاه اینترنتی جماران و بازگویی مواضع صریح و شفاف بنیانگذار انقلاب اسلامی نسبت به تشکل موسوم به نهضت آزادی با واکنش تند  بعضی نویسندگان مشارکتی دوره اصلاحات  و رسانه های منسوب به این جریان سازشکار با امریکاییها همراه شده است.
  سعیدرضوی فقیه روزنامه نگار نشریات زنجیره ای دوره اصلاحات که به حزب منحله مشارکت بسیار نزدیک است ضمن  توهین به بنیانگذار انقلاب اسلامی و سید احمد خمینی فرزند خلف ایشان، با عصبانیت این اظهارات را دروغ و جعلی نام نهاد و خواستار توبه حجه الاسلام محتشمی پور شد !

رضوی فقیه که سابقه فعالیت در روزنامه‌های زنجیره‌ای دولت اصلاحات همچون صبح امروز، بهار، دوران امروز، بنیان، نوروز، یاس نو و وقایع اتفاقیه را داشته از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت دوره اصلاحات است که محکومیت هایی نیز به سبب اقدامات ضد امنیتی در پرونده خود دارد.

از سوی دیگر رسانه های منسوب به نهضت آزادی مانند ملی مذهبی ها ، میزان خبر و جرس نیز با اظهار تعجب از این مواضع محشتمی پور پس از خرداد ۸۸ ( دوران فتنه )،  واکنش های تندی به این اظهارات داشته  و با کمرنگ کردن اعتبار نامه ای که به تأیید دفتر حفظ و نشر آثار حضرت امام رسیده سعی کرده اند اظهارات صریح و شفاف امام نسبت به جریان وابسته نهضت منحله آزادی به امریکایی ها را زیر سوال ببرند.

محتشمی پور در مصاحبه با پایگاه اینترنتی جماران چه گفت؟

محتشمی پور وزیر کشور دوران دفاع مقدس در مصاحبه ای که اخیرا با تارنمای اینترنتی جماران داشت ضمن بررسی بعضی از جریانات سیاسی و خیانت هایشان اظهار داشته بود : ” جریاناتی می باشند که نه برای انقلاب کاری کرده بودند و نه اکنون دنبال پایداری نظام و انقلاب و استقلال کشور می باشند؛  این‌ها کسانی نبودند که یک گام برای بقای انقلاب برداشته باشند و شاید کینه امام و انقلاب را در سینه حبس کرده و دنبال ضربه بیشتر به انقلاب بودند. یعنی اگر در ظاهر انقلابی شده بودند، برای تسخیر پست‌ها و رسیدن به اهداف خودشان بودند. همین الان هم آن‌ها در صدد ضربه زدن به انقلاب می باشند. از جمله این گروه‌ها نهضت آزادی بود. در ابتدای امر بر اساس پیشنهاد نیروهای انقلاب امام پذیرفتند که این‌ها دولت موقت را به دست گیرند. اما گروههایی چون نهضت آزادی اینگونه نبودند که از ابتدای نهضت همراه مردم بوده باشند. اتفاقا وقتی امام در نجف بودند، نهضت آزادی پیام می‌داد که تند نروید و شعار سرنگونی شاه سرابی بیش نیست؛ شاه رفتنی نیست و پشت سر آن قدرت‌های دنیا، ارتش و ساواک می باشند. شعاری بدهید که قابل اجرا باشد و آن شعار این است که در کشور قانون اساسی اجرا شود، نظام، نظام  پارلمانی باشد و حکومت و دولت از آن رأی بگیرند که این شعار اجرایی و قانونی است. آن‌ها در بیان این شعار استمرار داشتند و حتی سراغ بعضی مراجع رفته و آن‌ها را همراه خود کردند؛ پس حرکت‌شان انحرافی بوده و خودشان زاویه ایجاد کردند. آن‌ها در جامعه دو دستگی ایجاد کردند که عده‌ای یک طرف رفتند و عده‌ای هم دنبال این رفتند که حکومت قانونی شود و دست مردم بیفتد. در حالی که رژیم سلطنتی در طول تاریخ فاسد بوده و حرف امام این بود.”

محتشمی پور در ادامه می گوید : ” وقتی هم که امام به نوفل لوشاتو رفتند و خود شاه و حکومتش فهمیدند که رفتنی می باشند، باز هم سران نهضت آزادی و جبهه ملی به آنجا رفت و همین حرف‌ها را زد. می‌گفت مردم از مبارزه خسته شده‌اند و به مردم اجازه دهید که مردم سرکار بروند، زیرا غذا و امکانات نیست، اعتصابات کشور را از پا درآورده و شاه هم رفتنی نیست. امام فرمودند اولا مردم خسته نشده‌اند؛ من و شما که پیرمرد هستیم ممکن است خسته شویم، اما مردم نه. ثانیا فکر می‌کنید اگر به شاه فرصت دوباره دهیم برنمی‌گردد و کار خود را ادامه نمی‌دهد؟ بازرگان گفت اگر برگشت دوباره به مردم می‌گوییم به خیابان برگردند. امام گفت عجب! الان که مردم در خیابان می باشند و شاه در حال سقوط است بگوییم به خانه بروید، بعد دوباره آن‌ها را برگردانیم؟ مگر مردم مسخره ما می باشند؟! نخیر! این اعصابات ادامه پیدا می‌کند و شاه هم باید برود!

اینها این‌جوری بودند! بعد از انقلاب هم که در دولت حضور یافتند، اول وزیر دولت موقت هفته‌ای دو بار در تلویزیون حضور می‌یافت و می‌گفت مردم متشکریم که انقلاب پیروز شد! الان دیگر دولت موقت است و به خانه برگردید! مردم در خیابان مرگ بر امریکا می‌گفتند و سفارت آمریکا که کل جاسوسی‌های بعد از انقلاب در آنجا انجام می‌شد تسخیر شد، آقای بازرگان در الجزایر با برژینسکی ملاقات کرد؛ بدون مشورت با رهبر انقلاب و مردم. بنابراین این‌گونه نبود که عناصر حزبی دولت موقت، اقدامات گروه گرایانه خود را در قالب یک فعالیت دولتی به عنوان یک جریان داخل نظام بوده و سهمی در روی کار آمدن آن داشته باشند و بعد از آن همراه نظام و مردم باشند.

حجه الاسلام محتشمی پور با اشاره به قانونی نبودن این جریان وابسته به غرب  اظهار داشت: نهضت آزادی از ابتدا مجوز فعالیت هم نداشت که منحل شود؛ اما تحت عنوان نهضت آزادی کار می‌کرد و تحت همین عنوان در سفارت آمریکا جلسه می گذاشتند  .در زمان آقای عبدالله نوری به این‌ها گفته شد که چه اصرار به نام نهضت آزادی دارید؟ بیایید و به نام دیگری مجوز بگیرید. اما آن‌ها از این کار اجتناب کردند و خواستند نهضت آزادی را همچنان عَلَم نگه دارند، زیرا این علم به طرف آمریکا رفته است و اگر حزب دیگری بود نمی‌توانست به سمت آمریکا برود.  این‌ها داخل نظام نبودند که شما می‌گویید چرا امام از آنها دفاع نکردند. به قول حضرت امام اگر به آقایان نهضت آزادی فرصت داده می‌شد این مملکت را در دامن آمریکا می‌گذاشتند. اینها وقتی مملکت را اداره می‌کردند مملکت را به سمت آمریکا و منافقین می‌بردند؛  مسعود رجوی را فرزند خودشان می‌دانستند و نمی توانستند یکی از ارکان نظام باشند. زیرا تجربه خود را نشان داده بودند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.