حمله هواپیمای اروپا به تجهیزات دزدان دریایی

سه شنبه ۲۶ اردیبهشت – ۰۵:۱۰:۲۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- نیروی دریایی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هواپیمای نیروی دریایی اروپا امروز برای اولین بار در سواحل سومالی به تجهیزات دزدان دریایی حمله کردند.
به گزارش آریا به نقل ازمانا، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در ماه مارس در خصوص گسترش عملیات آتلانتا توافق و با حمله رزمناوها و هواپیماهای نیروی دریایی به تجهیزات دزدان دریایی توافق کردند.
طبق بیانیه نیروی دریایی اتحادیه اروپا، حمله هوایی به تجهیزات دزدان دریایی در خط ساحلی سومالی تمرکز یافته، دقیق و متناسب بود و جنگنده ها پس از اتمام ماموریت در سلامت کامل به رزمناو اتحادیه اروپا بازگشتند.
نیروی دریایی اتحادیه اروپا در ادامه تصریح کرد تحقیقات در منطقه آغاز شده است و طبق بررسیهای اولیه هیچ یک از ساکنان منطقه در نتیجه این حمله آسیب ندیده است.
هدف این حمله تجهیزات دزدان دریایی بود، اما نیروی دریایی اتحادیه اروپا از اشاره به جزئیات بیشتر در خصوص نوع تجهیزات و محل دقیق حمله خودداری کرد.
گروه عملیاتی اتحادیه اروپا موسوم به آتلانتا از سال ۲۰۰۸تاکنون برای نگهبانی از کشتیهای حاوی کمکهای بشر دوستانه و کشتیهای تجاری، پنج تا ۱۰ رزمناو به سواحل سومالی اعزام کرده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۵۱۷۱۰۲۵۲۱۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.