حمله هکرهای ایرانی به ۳ بانک آمریکا

یک خبرگزاری غربی به نقل از منابع آگاه از حمله هکرهای ایرانی به بانک آمریکا ( BA.N )، جی.پی مورگان ( JPM.N ) و سیتی گروپ ( C.N ) سه بانک مطرح آمریکا، در یک سال گذشته خبر داد.


HacKer

 


به گزارش”یک پارس” به نقل از خبرگزاری مهر, هکرهای ایرانی در یک سال گذشته چندین بار موسسه های بانک آمریکا، جی پی مورگان و سیتی گروپ را هدف قرار داده اند.


این افراد اضافه کرده اند که این حملات از اواخر سال ۲۰۱۱ آغاز شده و در سال جاری نیز ادامه داشته است .

 این حملات به صورت اختلال در سرویس اینترنت و  بالا بردن ترافیک وب سایت های این بانک ها بوده است.
 
این گزارش اضافه کرده است که هنوز مشخص نیست که در این حملات آیا هکرها توانسته اند که اطلاعات و دیتا های این بانک ها را به سرقت ببرند یا نه.
 
در همین رابطه یک فرد مطلع به رویترز گفته است: اسناد و شواهد نشان می دهد که به دلیل اجرای تحریم های اقتصادی علیه ایران توسط این بانک ها ، هکر ها آنها را مورد هدف قرار داده اند.
 
این افراد مطلع می گویند، حمله به سه بانک بزرگ آمریکا از داخل ایران صورت گرفته است ، ولی مشخص نیست که آیا دولت ایران در این حملات دست داشته است  یا این که  حمله کنندگان شهروندان عادی این کشور هستند.
 
یکی از این افراد مطلع در خصوص توانایی های سایبری ایران گفته است: بیشتر مردم ایران را جدی نمی گرفتند. ولی حالا  بسیاری آنها را جدی می گیرند.
 
مقام ها ی دولتی و این سه بانک بزرگ آمریکا از اظهار نظر در خصوص این حملات خودداری کرده اند.


 در هفته گذشته و به دنبال اختلال در سرویس دهی اینترنتی بانک آمریکا  و جی پی مورگان، یک نهاد مالی آمریکایی نسبت به حملات سایبری به بانک ها و موسسه های بیمه هشدار داده بود.

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.