حمله هکرها به بانک مرکزی تکذیب شد

در پی انتشار خبری مبنی بر اختلال دو روزه در سامانه بانک مرکزی، مدیر اداره نظام پرداخت های بانک مرکزی در این باره توضیحات لازم را ارائه داد.
ناصر حکیمی در این باره گفت: این اختلال پیش آمده مربوط به خرابی سیستم سخت افزاری سوئیفت بانک مرکزی است که در دو روز گذشته این بانک اقدامات لازم را برای رفع این مشکل انجام داده به طوری که از ساعت ۶ روز گذشته نقص این سیستم به طور کامل حل شده است.
وی تصریح کرد: به هیچ عنوان موضوع ورود هکر ها به سامانه بانک مرکزی در این رابطه صحت ندارد.اگرچه بحث ورود هکر ها به سامانه نظام بانکی همچنان یکی از موضوعات اصلی بانک ها برای برخورد با ورود احتمالی هکرها به سامانه آنها است.

** سامانه ثبت نام تسهیلات ازدواج قطع نشده است
وی در خصوص موضوع قطعی سامانه ثبت نام پرداخت تسهیلات ازدواج تصریح کرد: این سامانه به هیچ عنوان قطع نیست ضمن آنکه سامانه ثبت نام تسهیلات ازدواج به هیچ عنوان به سامانه اصلی بانک مرکزی متصل نیست و مرکز ثبت نام آن کاملا از سوئیفت مرکزی بانک مرکزی جدا است به همین علت دسترسی به سامانه ثبت نام دریافت تسهیلات ازدواج ربطی به موضوع اختلال در سامانه بانک مرکزی ندارد.

** آمادگی نظام بانکی برای برخورد با ورود هکرها
مدیراداره نظام پرداخت های بانک مرکزی در ادامه با تأکید بر آمادگی نظام بانکی در خصوص برخورد با ورود هکرها به سامانه های الکترونیکی بانک ها اظهار داشت: بانک مرکزی همواره درحال رصد و ارتقاء سیستم های الکترونیکی و حفاظتی خود است ضمن آنکه باید در نظر گرفته باشیم بخش عمده اختلال درسامانه الکترونیک بانک ها مربوط به سیستم های مخابراتی کشور است بطوری که اگر در منطقه ای کابل برگردان انجام شود به طور حتم سامانه های الکترونیکی شعبات بانک های مستقر درآن منطقه با مشکل مواجه خواهد شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی ادامه داد: اما اگر این موضوع مربوط به سامانه های داخلی خود بانک ها باشد بانک مرکزی پس از بررسی نهایی به طور حتم اقدام به دریافت جریمه از بانک های مربوطه می کند.
ضمن آنکه بانک مرکزی همواره دنبال حفظ حقوق مشتریان بانک ها در خصوص استفاده از سامانه های الکترونیکی است.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.