حمله هکرها به بیش از ۵۳ دانشگاه‌ امریکایی و اروپایی

۰۱م آذر ،

45-141.jpg

هکرها به سرورهای بیش از ۵۳ دانشگاه در سراسر دنیا شامل دانشگاه‌های هاروارد،‌ پنسیلوانیا و استنفورد حمله کردند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک گروه هکری موسوم به “گروه گاست شل” (Ghost Shell) مسئولیت این حمله ایننترنتی را برعهده گرفته است و هدف خود از این اقدام را اعتراض نسبت به افزایش شهریه‌ها و لزوم توجه بیشتر به آموزش عنوان کردند.

پایگاه خبری یونیورسیتی دیلی نیوز به نقل از سرکرده این گروه عنوان کرد: ما سعی کردیم اطلاعات افشا شده کمتری را نگه داریم. لذا تنها حدود ۱۲۰ هزار حساب کاربری و اطلاعات را در دست داریم. در حالی که بیش از صدها هزار فقره از این اطلاعات را روی سرورها رها کرده‌ایم.

گفتنی است بیش از ۱۲۰ هزار آدرس ایمیل، کلمه عبور و تلفن‌های تماس دانشجویان، استادان و اعضای دانشگاه‌ها پس از هک شدن توسط این گروه بر روی وب پایگاه اینترنتی “پیست بین” قرار گرفتند.

در بعضی از این حملات، هکرها ضمن نفوذ به چندین سرور دانشگاه‌ها، به اطلاعات محرمانه دسترسی پیدا کردند. ضمن اینکه هفت سرور دانشگاه میشیگان نیز هک شدند.

همچنین به گزارش نیویورک تایمز، جزئیات محرمانه در خصوص نحوه پرداخت حقوق کارمندان دانشگاه‌ها به صورت آنلاین بر روی اینترنت انتشار یافته است. در این حملات کلیه سرورهای دانشگاه‌هایی نظیر نیویورک، راتجرز، دوک، کورنل، پرینستون، بوستون، جانز هاپکینز، دانشگاه توکیو و … هک شده‌اند.

موسسه ایدنتیتی فایندر که مقر آن در شهر نیویورک قرار دارد و مسوولیت آن مقابله با سرقت هویت است، در وبلاگ این موسسه عنوان کرد پس از بررسی در داده‌ها و اطلاعات هک شده دریافتند این هکرها حداقل ۳۶ هزار و ۶۲۳ آدرس ایمیل منحصر به فرد را هک کرده و به یک حساب بانکی نیز دسترسی پیدا کرده‌اند.

آرون تیتوس، مسوول بخش امنیتی موسسه “ایدنتیتی فایندر” می‌گوید: با وجود اعلام هکرها مبنی بر انتشار یافتن اطلاعات ۱۲۰ هزار حساب کاربری، این موسسه تنها تهدید و نفوذ به حدود ۴۰ هزار حساب کاربری را تایید می‌کند. با این حال همین تعداد نیز رقم قابل توجهی می‌باشد و احتمال اینکه هکرها به اطلاعات و حساب‌های کاربری بیشتری دسترسی پیدا کنند بسیار بسیار است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.