حمله ویروس تازه به کاربران بانکداری آنلاین

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

برنامه تروجان خطرناکی کاربران خدمات مالی و بانکداری آنلاین را هدف قرار داده است. این تروجان در ماه‌های اخیر به سرعت گسترش یافته است.

خبراقتصادی:به گزارش کامپیوترورلد، تروجان یاد شده از ماه جولای توسط محافل هکری زیرزمینی به سرعت گسترش یافته و در حال توزیع است.

یافته‌های موسسه تحقیقاتی کاسپراسکای نشان می‌دهد که این بدافزار با عنوان Neverquest تلاش کرده تا هزاران هزار رایانه را در سراسر جهان هدف قرار دهد و این احتمال وجود دارد که دامنه حملات آن در روزهای آینده بیشتر شود.

Neverquest با نفوذ به مرورگرهای Internet Explorer یا Firefox کدهای مخرب خود را به رایانه های کاربران منتقل می کند. سرقت کلمات عبور کاربران خدمات بانکداری انلاین و سپس خالی کردن حساب های بانکی از جمله توانایی‌های خطرناک این تروجان است.

این بدافزار تا به حال ۲۸ وب پایگاه اینترنتی را که متعلق به سرویس‌های محبوب پرداخت آنلاین یا بانک‌های مشهور بین المللی می باشند هدف قرار داده است. بدافزار مذکور با کنترل وب پایگاه اینترنتی های مختلف و محتوای آنها برای حمله به پایگاه اینترنتی‌هایی که حاوی کلمات مرتبط با بانکداری باشند نیز برنامه ریزی می‌کند./فارس


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.