حمله به مخفیگاه بن لادن ششمین فیلم پربازدیدکننده‌ تاریخ نشنال جئوگرافی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

کانال تلویزیونی نشنال جئوگرافی گزارش تفسیری داد، پیش نمایش روز یکشنبه اولین فیلم از حمله نیروهای آمریکایی به مخفیگاه اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده ۷ / ۲ میلیون بازدید نماینده داشته است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این فیلم با نام “تیم شش نفره نیروی تفنگداران ویژه آمریکا: حمله به مخفیگاه بن لادن” سبب نگرانی‌ها و تنش‌هایی در میان جامعه آمریکا شد چرا که کانال تلویزیون کابلی آمریکا در ماه اکتبر و دو هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام نمود که آن را پخش می‌کند.

این درحالی است که “هاروی وینشتاین” غول رسانه‌ای در هالیوود و حامی مالی اصلی در رقابت‌های انتخاباتی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در میان حامیان این فیلم ۹۰ دقیقه‌ای است.

کانال تلویزیونی نشنال جئوگرافی که جزئی از رسانه‌های روپرت مرداک، غول رسانه‌ای انگلیس محسوب می‌شود، گزارش تفسیری داده که این فیلم جزو پربازدیدترین فیلم‌های سال جاری است و ششمین فیلم پر بیننده در تاریخ این کانال است.

“هاوارد اونز”، رئیس این کانال تلویزیونی در بیانیه‌ای گفت: در صورتی که این فیلم اکران عمومی شود، جز پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا می‌شود.

با وجود اینکه اوباما در این فیلم مستند تا حدودی حضور دارد، اما “جان استاکول”، کارگردان این فیلم اعلام نموده که حضور رئیس جمهوری آمریکا تاثیری بر روند انتخابات امروز (سه شنبه) نمی‌گذارد.

اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در جریان حمله ماه مه سال ۲۰۱۱ میلادی نیروهای آمریکایی به مخفیگاهش در ابیت آباد در پاکستان کشته شد.

همچنین فیلم مستند دیگری در خصوص کشته شدن بن لادن به نام “۳۰ دقیقه بامداد” به کارگردانی کاترین بیگلو نیز قرار است در ژانویه سال آتی میلادی اکران عمومی شود.

این کارگردان با فیلم “هارت لاکر” در خصوص جنگ عراق برنده جایزه اسکار شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.