حمل و نقل ترکیبی حلقه گمشده در بخش دریایی کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حمل و نقل ترکیبی در بخش دریایی کشور فراموش شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید عطاالله صدر در اولین همایش توسعه ترانزیت از بنادر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی همسایگان در پیشرفت ترانزیت کشور بسیار موثر بوده است گفت: ۹۰ درصد از حمل و نقل و ترانزیت کشور از طریق بنادر کشور انجام می شود که این امر نشان دهنده پیشرفت ایران در حمل و نقل دریایی است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در بخش حمل و نقل و ترانزیت مدیریت راهبردار آن است افزود: متاسفانه ایران در بخش مدیریت یکپارچه کوتاهی نموده و از حمل و نقل ترکیبی استفاده نکرده است.

صدر در ادامه تصریح نمود: توجه به تسهیلات گمرکی و بانکی سبب تثبیت ترانزیت و کاهش قیمت همه شده حمل و نقل می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کاهش هزینه ها و وقت در توسعه ترانزیت کشور نقش موثری دارد افزود: افزایش تسهیلات به دست اندرکاران حمل و نقل دریایی و کیفیت حمل و نقل بسیار اثرگذار است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه نکته قابل توجه در حمل و نقل دریایی مدیریت یکپارچه است افزود: متاسفانه کشور ایران در این بخش توسعه نداشته در صورتی که کشورهای خارجی مدیریت یکپارچه و حمل و نقل ترکیبی در پیشرفتشان موثر بوده است.

صدر در ادامه توضیح داد: سهام بنادر در کل ترانزیت مبدا به مقصد ۴۵ درصد بوده که با توسعه زیرساخت و  امکانات همراه بوده است.

وی با بیان اینکه باید از مزیت های کشور در بخش حمل و نقل دریایی استفاده کنیم افزود: توجه به مناطق آزاد و مناطق ویژه کشور نقش مهمی در توسعه حمل و نقل و ترانزیت کشور دارد.

صدر در ادامه خاطرنشان نمود: تشکیل کمیته توسعه ترانزیت که مرکب از بخش خصوصی و لزوم توسعه به حمل و نقل ترکیبی در توسعه ترانزیت و  حمل و نقل دریایی کشور دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.