حمیدرضا نوربخش در تهران می‌خواند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

حمیدرضا نوربخش به همراه گروه ˝قمر˝ بعد از ایام محرم و صفر در تهران و شیراز به صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز، گروه قمر به سرپرستی نوید دهقان و با خوانندگی حمیدرضا نوربخش بعد از ایام محرم و صفر در تهران و شیراز به اجرای برنامه می‌پردازد.

در این کنسرت گزیده‌ای از قطعات گروه “قمر” که در این سال‌ها و در کنسرت‌های مختلف خوانده شده است، برای مخاطبان اجرا می‌شود و بخشی از این کنسرت به اجرای قطعاتی از آلبوم‌ تازه این گروه اختصاص دارد. همچنین قطعاتی در مرکب نوازی و دستگاه همایون توسط حمیدرضا نوربخش خوانده می گردد.

در این کنسرت حمیدرضا نوربخش (خواننده)، نوید دهقان (سرپرست/کمانچه)، شهریاری نظری (دف)، حسین محمد حسینی (نی)، علیرضا گرانفر (سنتور)، بهزاد رواقی (تار)، حمید بهروزی‌نیا (تار/سه تار)، شاهین صفایی (بم تار)، امین گلستانی (عود)، فرهاد صفری (تنبک) و… از اعضا و نوازندگان گروه می باشند.

همچنین ششمین آلبوم گروه “قمر” با صدای حمیدرضا نوربخش که در مراحل نهایی قرار دارد به زودی منتشر می‌شود.

قطعات این اثر در دستگاه همایون، ماهور و آواز اصفهان است و در این آلبوم روند مرکب‌نوازی حفظ شده است، همچنین بعضی از قطعات آن تصانیف مهر تو، تماشاگه پاییز، دریغ، نیلوفر مرداب است.

گفتنی است، حمیدرضا نوربخش،خواننده و مدرس آواز سنتی و ردیفی موسیقی ایران، اول آبان ماه ۱۳۴۴ در شهرستان قم به دنیا آمد.

پدر نوربخش دستی در آواز داشت و به شیوه مکتب آوازی اصفهان می‌خواند. نوربخش هم از سال۱۳۵۵ردیف آوازی را نزد پدر و با راهنمایی‌های مرحوم جلال تاج اصفهانی آموخت. پس از آن در سال ۱۳۵۹ فراگیری ردیف آوازی مرحوم محمود کریمی را آغاز کرد.

سال ۶۳ در رشته حقوق مشغول به تحصیل شد و از سال دوم تحصیل در کلاس‌های محمد رضا شجریان حاضر شد. سال ۱۳۶۷ دوره عالی آواز را در کنار چند تن از شاگردان برگزیده دیگر در محضر شجریان گذراند. از سال ۶۷ تا ۷۱ نیز از محضر مرحوم احمد عبادی نوازنده برجسته سه‌تار بهره گرفت.

نوربخش از سال ۱۳۷۱ مدیر بخش آموزش‌های هنری جهاد دانشگاهی شد و از سال ۷۴ تدریس آواز در کلاس‌های فوق برنامه دانشگاه تهران و جهاد دانشگاهی تهران را آغاز کرد.

سال ۱۳۷۲ در ترکیب گروه پایور قرار گرفت و به همراه گروه به سرپرستی زنده‌یاد فرامرز پایور در تالار وحدت در تهران به اجرای برنامه پرداخت. یک سال بعد نیز آلبوم “پرده عشاق” با صدای نوربخش و آهنگ‌سازی پایور به بازار عرضه شد و سال ۱۳۷۴ به همراه گروه پایور برای اجرای کنسرت به اروپا رفت.

نوربخش سال ۱۳۷۵ به همراه گروه همنوازان در فستیوال سروانتین مکزیک شرکت کرد. همان سال به همراه این گروه کنسرت‌هایی نیز در کشور های امریکای لاتین از جمله کلمبیا، برزیل، شیلی، آرژانتین و اروگوئه برگزار کرد.

نوربخش از سال ۱۳۷۶ همکاری‌اش را با پرویز مشکاتیان در گروه موسیقی عارف دنبال کرد و کنسرتی با این گروه در تهران به روی صحنه برد. سال ۱۳۷۶ نیز آلبوم همایون کار مشترک گروه عارف و نوربخش به بازار عرضه شد. همان سال دومین تور اروپای خود را نیز به اجرا در آورد.

او همچنین در جشنواره‌ها و فستیوال های متعددی شرکت داشته است که از آن جمله می‌توان به حضور در جشنواره هنرهای سنتی آسیا و اقیانوسیه در سال ۱۳۸۰ اشاره کرد.

از سال ۱۳۸۰ نیز فصل تازه‌ای از فعالیت‌های خود را با حضور در گروه شهنازی به سرپرستی داریوش پیرنیاکان دنبال کرد و کنسرت‌های متعددی از سال ۸۰ تا ۸۳ در اروپا و ایران برگزار کرد.

نوربخش سال ۱۳۸۴ و ۸۶ نیز با گروه موسیقی شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری به اجرای کنسرت در تهران و پاریس پرداخت. علاوه بر این سال ۱۳۸۶ نیز به همراه کیهان کلهر در تئاتر شهر پاریس به اجرای کنسرت پرداخت.او در زمستان ۸۸ هم به اتفاق کیهان کلهر کنسرتی را در چند کشور اروپایی و‌آمریکایی برگزار کرد.

نوربخش در سال ۸۶ نیز کنسرتی را با مرحوم پرویز مشکاتیان در تالار وزارت کشور برگزار کرد. آلبوم “آسمان” با همراهی گروه شهنازی و آلبوم “پنهان چو دل” از آخرین آثار او به شمار می‌آیند. 

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.