حمیدرضا پگاه: فیلم می تواند زندگی خانواده را آسیب شناسی کند

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از سینما پرس در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

لزوم پرداختن به سبک زندگی در سینما برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب/۲

سینماپرس-گروه هنرمندان/ حمیدرضا پگاه بازیگر سینما و تلویزیون در مورد راهکارهایی که سینما می تواند درباره زندگی مردم ارائه دهد گفت: سینما کارش راهکار دادن نمی باش، باید در لایه ها حرف بزند تا شعاری نشود و مخاطب را پس نزند.

حمیدرضا پگاه؛ بازیگر سینما و تلویزیون در مورد پرداختن به موضوع سبک زندگی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: به نظر من قرار نمی باش سینما راهکار بدهد. اگر هم بخواهد این کار را بکند بسیار نزدیک به شعار می گردد. سینما مهم ترین وظیفه اش سرگرم نمودن مخاطب است. نهایتش این است که هنرمند از جامعه اش جلوتر باشد و نکات ریزی را که دیگران نمی توانند به آن توجه نمایند را ببیند.

وی افزود: با فیلم می گردد نشان داد یک خانواده وقتی همه چیز رو به راه است چقدر موفق است و سرانجام بهتری دارد. فیلم می تواند زندگی خانواده را آسیب شناسی کند اما کارش راهکار دادن نمی باش. اگر هم اینکار را بکند در حد شعار می ماند و حیف است. وقتی وارد ورطه شعار شود تماشاچی را از دست می دهد.

بازیگر فیلم سینمایی «قلاده های طلا» اضافه نمود: فیلم در وهله اول باید سرگرم نماینده باشد و اگر بخواهد تاثیرگذار باشد می تواند در ژانر خانوادگی واقعیت ها را نشان دهد. هر هنرمندی با توجه به دغدغه و شناختی که از هر موضوعی دارد می تواند به آن وارد شود و در این مورد هم همین است. از نظر معنایی هم خانواده را باید در قصه ببینی. یک خانواده موفق و غیر موفق را در قالب یک قصه نشان بدهیم. البته کار سختی ست که باید در لایه های فیلم اتفاق بیافتد. باید شعاری نباشد تا مخاطب را پس نزند.


پگاه در مورد اینکه چرا اینقدر خانواده ایرانی در سینما همراه با چالش به تصویر کشیده می شوند اذعان داشت: از فیلمنامه نویس ها بپرسیم که چرا به این سمت رفته اند. شاید خلاقیت کم شده است و سوژه کم آورده اند. شاید دارند از روی دست هم می نویسند. باید از آن هایی که این موضوعات را مطرح می نمایند بپرسیم.

بازیگر فیلم سینمایی «برخورد بسیار نزدیک» اضافه نمود: اگر فیلمسازان غربی خانواده را بهتر نشان می دهند شاید سببش این است که آن ها فیلم سازان بهتری می باشند. اینکه اینطور  هست یا آن ها می توانند نشان بدهند دو موضوع است. اینکه هست یا نمی باش را نمی دانم. اما اینکه آن ها فیلمسازان بهتری می باشند که فیلمی می سازند که مخاطب آن را باور می نماید باید ما هم اینگونه فیلم بسازیم. قصه باید بتواند مخاطب را درگیر و همراه خودش کند تا حرفی را که می خواهد بزند را باور کند و ببیند.

وی ادامه داد: باید بگردیم به دنبال نکاتی که سبب می گردد درگیر فیلم شویم. اگر موضوعات سرگرم نماینده باشد بر مخاطب تاثیر می گذارد. موضوعات باید در عین سرگرم نمایندگی، متناسب با موضوعات مختص جامعه باشد. آن هایی که برای ساختن یک فیلم و نوشتن فیلمنامه بیشتر وقت و انرژی می گذارند موفق تر عمل می نمایند. لازمه اش نوشتن است و تحقیق و پژوهش روی این موضوع.

انتهای پیام/ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۰۲۷


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.