حمید شاه آبادی: پوسترهای جشنواره آیینه ای از مفاهیم نمایش ها می باشند

۳۰م دیماه ،

گزارش مراسم افتتاحیه نمایشگاه پوستر و عکس جشنواره/

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ نمایشگاهی از عکس‌ها و پوسترهای منتخب بخش پوستر و عکس جشنواره تئاتر فجر،امروز دوم بهمن‌ماه با حضور حمید شاه آبادی، قادر آشنا و سعید کشن فلاح در گالری شماره یک و نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس نمایشگاهی از عکس ها و پوستر های منتخب جشنواره بین المللی تئاتر فجر، امروز با حضورحمید شاه آبادی(معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا(مدیر مرکز هنرهای نمایشی)و سعید کشن فلاح(دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر) امروز در گالری شماره یک و نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

این نمایشگاه شامل ۴۶ قطعه عکس و ۶۷ قطعه پوستر برگزیده تئاتر محسوب می‌شود،همچنین این آثار به صورت گرافیک محیطی،‌ در محوطه باز تئاترشهر در همین ایام، قابل ملاحظه است.

حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از این دو نمایشگاه بیان کرد: عکس و پوستر به سبب آنکه باید در یک نگاه بیانگر و تجلی کننده مفهوم یک اثر تئاتر باشد، بسیار پر اهمیت است.

وی ادامه داد: خوشحالیم از اینکه امروز بگوییم پوسترهای این جشنواره به تنهایی توانسته آیینه ای از بیان مفاهیم نمایش ها باشد.

شاه آبادی در مورد ویژگی های که یک پوستر در ارتباط با بیان مفهوم تئاتر داشته باشد، بیان کرد: یک پوستر باید به شکلی طراحی شود که حتی مخاطبی که هنوز تئاتر را ندیده است بتواند از مفهوم و موضوع مورد نظر کارگردان یک اثر نمایشی مطلع شود.

وی همچنین در مورد عکاسان حوزه تئاتر خاطر نشان کرد:عکس حرفه در حوزه تئات رکارس سخت، طاقت فرساو متفاون با حوزه های دیگر عکاسی است و در حقیقت عکاسان تئاتر باید از حوزه تئاتر هم دارای اطلاعات کافی باشند.

وی خاطر نشان کرد: بخش پوستر و عکس جشنواره تئاتر فجر چهار سال است که راه اندازی شده است و باید بگویم که پوستر و عکس سبب ماندگار شدن آثار تئاتری می شوند.

در ادامه قادر آشنا، مدیر مرکز هنرهای نمایشی، بیان کرد: در این نمایشگاه آنچه که از پوسترها مشخص است به رزنگ، ترکیب بندی محتوا و پیام در پوسترها توجه شده است وهر چه که به جلوتر می رویم هنرمندان به این بخش توجه بیشتری نشان می دهند.

وی خاطر نشان کرد: پوستر یک کار اضافی و فعالیتی بیهوده نیست بلکه کاری است هنری و صرفا برای اطلاع رسانی است ،یک پوستر باید ارائه دهنده محتوای یک اثر نمایشی باشد.

انتهای پیام/ع/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۴۰۲۶۴


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.