حوادث ویژه ترافیکی در هفته قبل ۴۷۰ مصدوم برجای گذاشت

۰۹اردیبهشت،

مرکز هدایت عملیات بحران اورژانس کشور اعلام کرد: حوادث وی‍ژه پرتلفات در هفته قبل بیش از ۴۷۰مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛  مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور اعلام کرد: در۱۲۵ اتفاق  ویژه رخ داده طی  هفته قبل که منجر به اعزام ۱۹۱آمبولانس و بیش از ۳۸۰ تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادث شد. نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، ۴۷۰ نفر را جهت دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

براساس این گزارش، در ساعت ۱۶:۳۵ ۲ اردیبهشت ماه مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرز از تصادف وانت نیسان با پراید در محور شهرستان ساوجبلاع شهر جدید هشتگرد  فاز ۴مطلع شد که بلافاصله ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام، که اولین آمبولانس پس از ۴دقیقه به محل اتفاق رسیده و ۱۰نفر مصدوم اتفاق  پس از اقدامات اولیه و تخصصی فوریتهای پزشکی به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) هشتگرد انتقال پیدا کردند.

برپایه این گزارش، خوشبختانه با حضور به موقع و عملکرد مناسب نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ این اتفاق فوتی نداشت.

مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور به هموطنان عزیز پیشنهاد کرد: هنگام رخداد هر اتفاق ای در صورت وجود مصدوم از اورژانس ۱۱۵ کمک بخواهید و برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کنید . همچنین تذکرات و دستورات تلفنی کارشناسان ۱۱۵ را تا رسیدن تیم های امدادی به دقت اجرا کرده و با تهیه کیف کمک های اولیه در منزل و خودرو برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.