حواشی رهایی معتادان پس از ۲ ساعت حضور در کمپ

اردیبهشت ۱۴۰۳

معتادان سالخورده پس از حضور دو ساعته در کمپ بدون هیچ‌گونه اقدامات درمانی به سطح شهر باز می‌گردند و تمام تلاش‌های مردم و پلیس بی‌نتیجه می‌ماند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ در چند روز قبل پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ طی یک طرح سراسری در سطح شهر تهران به ویژه ۴۰ نقطه آلوده آن، توانست خسارات سنگینی را به توزیع کنندگان مواد مخدر و قاچاقچیانی که توزیع‌کننده مواد افیونی بودند وارد کند.
 
براساس این گزارش، این طرح که حدود ۴۸ ساعت به طول انجامید نتایج بسیار موثری را در خصوص پاکسازی شهر تهران از سوداگران مرگ داشت، به طوری که عملیات های پی در پی سبب شد تا ۱۴ قاچاقچی اصلی مواد مخدر افیونی و روان‌گردان که به صورت عمده در سطح شهر فعالیت می کردند به همراه ۱۲۰ خرده فروش مواد مخدر که درنقاط آلوده مستقر بودند دستگیر و به مقام قضایی تحویل داده شوند.
 
همچنین تعدادی از دستگیرشدگان به صورت باندی عمل می‌کردند که با اقدام اطلاعاتی و امنیتی پلیس تهران این باندها نیز به طور کامل منهدم شدند.
 
از دیگر اقدامات بسیار موثر این طرح این بود که بیش از ۳۰۰ معتاد ولگرد و بی خانمان که به سبب طرد از خانواده در پارک ها و حاشیه های اتراق کرده بودند وموجب سلب آرامش شهروندان تهرانی شده بودند جمع آوری و به کمپ شفق منتقل شوند.   
 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از این تعداد که بیش از ۳۰۰ معتاد بودند تعدادی پس از دو ساعت حضور در کمپ رها شدند به طوری که بدون شک پس از رهایی این اشخاص مجددا سوداگران مرگ به جایگاه های خود بازگشته و تلاش شبانه روزی پلیس و همکاری مردم بی نتیجه خواهد ماند.   
 
لازم به یادآوری است که پیش از این نیز سرهنگ مطهری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اعلام خبر جمع آوری معتادان از مسئولین درخواست کرد که ظرفیت کمپ ها را افزایش دهند.   
 
به طور حتم این مقام مسئول از مشکلات جدی رهایی مجدد معتادان به سطح شهر آگاه بود و می دانست با حضور دوباره معتادان شهر تهران به پاکسازی صددرصد معتادان بی خانمان و خطرناک نخواهد رسید و باز هم شاهد آن خواهیم بود که این اشخاص در حواشی بزرگراه‌ها و فراز و نشیب‌های تهران در حالی که در خانه‌های کارتونی بیتوته کرده‌اند، دیده شوند.   
 
“محمد حسینی” یک آسیب شناس امور اجتماعی نیز در این باره گفت: به طور حتم بازگشت مجدد معتادان پس از جمع آوری در حالی که هیچ گونه اقدامات درمانی بر روی آن ها صورت نگرفته است می تواند ضربات سنگین تری را به بدنه شهرمان وارد کند چرا که این موضوع جسارت خرده فروشان و مصرف کنندگان را بالا خواهد برد.   
 
وی ادامه داد: هم چنین اگر برعکس این موضوع رفتار شود ملاحظه خواهیم کرد که همین اشخاص به اصطلاح کارتون‌خواب و بی‌خانمان می توانند پس از رهایی از چنگال اعتیاد اشخاص موثر و مفیدی برای جامعه و خانواده شان باشند و مسئولان باید بدانند سرمایه گذاری در این حیث سودهای ارزشمند بسیاری را به همراه خواهد داشت.
 
*معتادان جوان‌تر در کمپ‌ها نگهداشته می‌شوند  

خبرنگار باشگاه خبرنگاران با حضور در بین معتادان پس از یک گفتگو با آنان دریافت که این اشخاص پس از دو ساعت حضور در کمپ توسط متولیان کمپ مذکور رها شدند و تنها اشخاص جوان که نسبت به سایرین وضعیت مناسب‌تری داشتند جهت درمان نگهداری شدند.   
 
همچنین به نظر می رسید تنها اشخاصسالخورده و اشخاصی که دچار جراحات سنگین که ناشی از استعمال مواد مخدر بود از کمپ خارج شده و مجدد به سطح شهر بازگشتند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.