حوزه تلفن همراه بیشترین شکایت کاربران را iبه همراه دارد

سهشنبه ۹ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است مهر- معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تشریح نحوه ارائه شکایتهای اینترنتی و موبایلی کاربران گفت: شکایات اعلام شده iبه این سازمان بیشتر مربوط iبه نارضایتی کاربران از قیمت سرویسهای اینترنت و کیفیت مکالمه با تلفن همراه است.

حسن رضوانی با تاکید براینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی iبه عنوان نهاد نظارتی و مقرراتی بخش ارتباطات کشور iبه هیچ عنوان از تخلفات و عدم تعهدات اپراتورها و سرویس دهندگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات چشم پوشی نمی کند، اظهار داشت: iبه همهی شکایات کاربران در حوزه سرویسهای ارتباطی و فناوری رسیدگی می گردد.

وی با بیان اینکه در پروانه فعالیت اپراتورهای ارتباطی برای تخلفات و نیز نقض تعهد پروانه ای ارقام بسیار سنگینی iبه ویژه در حوزه تلفن همراه و اینترنت در نظر گرفته شده است، تاکید نمود: در کمیته پایش سرویس های ارتباطی همهی موارد مرتبط با شکایت کاربران از اپراتورهای سرویس دهنده پیگیری و بررسی می گردد و حتی مواردی که نیاز iبه جریمه سریع دارد iبه دیگر نهادهای نظارتی و قانونی مانند سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می گردد.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره iبه مواردی از گرانفروشی های گزارش تفسیری شده از سوی بعضی ارائه دهندگان سرویسهای ارتباطی و نیز دریافت پول مازاد از کاربران گفت: با نظارت صورت گرفته و حکم سازمان تعزیرات بعضی موارد اینچنینی میان کاربران و ارائه دهندگان خدمات رفع اختلاف شد. برای مثال یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور حدود ۸۰۰ میلیون تومان در یکی از مسابقات پیامکی بدون اطلاع رسانی iبه مشترکان، از شرکت آنها در این مسابقه سود عایدش شده بود که این مبلغ با پیگیری های رگولاتوری و سازمان تعزیرات iبه حساب مشترکان بازگردانده شد.

رضوانی راه اندازی سامانه شکایت از سرویس دهندگان ارتباطی را راهکاری مناسب برای دسترسی کاربران iبه ابزارهای قانونی برای احقاق حقوقشان در این عرصه عنوان نمود و در مورد نحوه شکایت مشترکان از طریق این سامانه iبه مهر گفت: هم اکنون مشابه سامانه رسیدگی iبه شکایات در وبسایت ارائه دهندگان سرویس و اپراتورها نیز وجود دارد و مشترکان ابتدا باید شکایات خود را iبه سامانه های این خدمات دهندگان اعلام نمایند. براین اساس یک کد ۱۶ رقمی iبه کاربر تعلق می گیرد که در صورت عدم پیگیری و رفع مشکل مدنظر از سوی اپراتور، کاربر می تواند وارد پایگاه اینترنتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شود و با اعلام کد ۱۶ رقمی خود وارد بخش پیگیری شکایات شده و موضوع را از این طریق اعلام و پیگیری کند.

وی با بیان اینکه در وقت حاضر و در حوزه تلفن همراه بیشترین شکایات ارائه شده از سوی مشترکان موبایل مربوط iبه کیفیت نامناسب مکالمات و قطعی در حین مکالمه، عدم پوشش کامل شبکه، نارضایتی از نصب آنتن های BTS موبایل در اماکن مسکونی و نیز مزاحمتهای موبایلی است.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.