حوزه طب اورژانس ها باید به بخش پیشگیری نیز ورود نماید

۲۰م آذر ،

معاون درمان وزیر بهداشت:

معاون درمان وزارت بهداشت گفت : طب اورژانس در راستای ارائه خدمات باید به بحث پیشگیری ورود نموده و کمک نماید تا حوزه های سیاست گذار برنامه هایشان را اجرایی نمایند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت در هفتمین کنگره سراسری طب اورژانس در سالن همایشهای رازی با بیان اینکه افقهای دید ما این است که به سرعت متخصصین طب اورژانس را به بالای ۳ تا ۳ هزار نفر برسانیم افزود: در این صورت شاهد خواهیم بود که هیچ اورزانسی خالی از متخصصین طب اورژانس نخواهد بود.
 
وی با اشاره به توسعه هر ساله رشته طب اورژانس در دانشگاهها که در دو تا سه دانشگاه توسعه می‌یابد افزود: طب اورژانس هر سال با مطالب علمی‌تر و بین رشته‌ای‌تر ارائه  و رشته‌های همکار را نیز درگیر می‌کند.
 
معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد : طب اورژانس از جمله مهمترین رشته های میان رشته است که میتواند میان رشته های را تقویت نماید و در صورتی که بخواهیم تقابل رشته های دیگر را کاهش دیهم باید در جلسان علمی مسائل را حل نماییم که برگزاری چنین کنگره هایی از جمله راهکارهای مناسب می باشند.
 
وی با بیان اینکه برنامه‌های مشترکی برای رشته‌های کارشناسی ارشد بالینی نیزدر نظر گرفته ایم  که اولویت ما، رشته کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس است اظهار کرد: وظیفه ما به عنوان متخصصان بالینی، نگاه به سبب‌ها می باشد که در این راستا باید در حوزه پیشگیری ورود پیدا کرده و کمک نماییم تا حوزه‌های سیاست‌گذار برنامه‌ریزی‌های خود را علمی کنند.
 
زلزله آذربایجان شرقی ، کارنامه قبولی طب اورژانس
 
دکتر امامی رضوی با اشاره به اینکه در حوزه ارائه خدمات نیز باید پیشقدم شد تا راهنماهای بالینی را با همکاری سیاست گذاران تدوین نماییم ادامه داد: در حال حاضر که در شرایط اقتصادی مقاومتی هستیم باید با ورود به این بحث و تعیین چگونگی اولویت های خدمات ، پروتکل هایی را تدوین نماییم تا با استفاده از شرایط موجود ، خدمات بهتری به مردم ارائه کنیم .
 
معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد : در زلزله آذربایجان شرقی کارنامه موفقی در حوزه ارائه خدمات داشته ایم به طوریکه سه ساعت بعد از زلزله خدمات پیش بیمارستانی و هشت ساعت بعد نیز خدمات بیمارستانی  به مصدومان ارائه شد که نشان از مدیریت بحران مناسب دارد .
 
وی اظهار کرد :  ما در حوزه ارائه خدمات در رشته های بالینی درگیر ارائه خدمات هستیم ولی سعی میکنیم بهترین خدمات را ارائه نماییم که در این عرصه با مشکلاتی نیز مواجه هستیم که وظیفه ما نگاه به سبب ها بوده و حتما باید به حوزه پیشگیری ورود نموده و کمک نماییم تا حوزه های سیاست گذار برنامه هایشان را به خوبی ارائه نمایند/ ع۲

مطالب مرتبط :

هفتمین کنگره سراسری طب اورژانس آغاز بکار کرد
افزایش تعداد مجروحان اتفاق تصادف در مسیر لردگان ـ بروجن به ۲۹ نفر
سیر صعودی بستری کودکان به سبب آلودگی هوا
پزشکان خانواده متخلف شناسایی می‌شوند‌

ارسال نظر :


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.