حوزه علمیه نیازمند بازشناسی اندیشه‌‌های امام خمینی است

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه ، حجت‌الاسلام والمسلمین ‘ علیرضا اعرافی’ روز دوشنبه در سمینار مواجهه با فرقه‌گرایی در پرتو اندیشه امام خمینی(ره) به تبیین ویژگی‌های حضرت امام خمینی(ره) قم پرداخت و ایشان را نقطه عطفی در نهضت‌های جهان اسلام و بیداری اسلام دانست.

وی اضافه کرد: مسلمانان بعد از هجمه و سیطره علمی،‌اجتماعی،‌ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی غرب،‌ طی دو قرن گذشته در صدد برآمدند که به هویت اسلامی خود بازگردند که در میان نهضت‌ها و قیام‌هایی که با نام‌های مختلف در جهان آغاز شد که امام خمینی(ره) در نقطه عطف این حرکت‌ها بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ‌انقلاب‌های زیادی در تاریخ اسلام، برای بازگشت مسلمانان به هویت اصلی خود ایجاد شد ولی انقلاب اسلامی ایران و خیزش حضرت امام خمینی(ره) متفاوت از این انقلاب‌ها بود.

اعرافی در تبیین ویژگی‌های حضرت امام خمینی(ره) گفت:‌ خلوص دینی و ناب بودن مبانی و اصول انقلاب و پاک بودن تفکر امام(ره) از اندیشه‌های غیر اسلامی، ازجمله ویژگی‌های انقلاب حضرت امام(ره) بود.

رئیس جامعه‌المصطفی با بیان این که امام خمینی(ره) اسلام جامع و پاسخگو در تمام عرصه‌ها را به مسلمانان معرفی کرد، ادامه داد: البته اقدامات زیادی در این عرصه از سوی علما و بزرگان انجام شده بود، ولی حضرت امام(ره)‌ کسی بود که تمام قامت برخاست و آن را به صورت علنی مطرح کرد.

وی روش اجتهادی و رویکرد عقلانی در تبیین تعالیم اسلامی را ویژگی دیگری از سوی امام(ره) دانست و در ادامه افزود: امام خمینی(ره) همچنین رویکرد تمدنی به اسلام را در انقلاب اسلامی ایران مطرح کرد.

اعرافی خاطرنشان کرد:‌ حوزه ‌های ما باید این نگاه‌ها و اصول را سرلوحه کارهای قرار دهند و تمدن اسلام را که با آن فاصله زیادی داریم، به جهانیان معرفی کنند.

سمینار مواجهه با فرقه‌گرایی در پرتو اندیشه امام خمینی(ره)به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و شهدای جعفریه پاکستان به ویژه، علامه سید عارف حسین الحسینی، از سوی نمایندگان طلاب و فضلای پاکستان در مرکز مشاوران منطقه‌ای جامعه‌المصطفی، شب گذشته در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) آغاز شد.

این سمینار همچنین در راستای تجلیل از مقام حضرت امام(ره) و بررسی اوضاع فرقه‌گرایی در پاکستان برگزار شده است.

۵۵۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۱۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.