حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در صدر صنایع پاک قرار دارد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ،‌’رضا تقی پور’ در همایش فناوری اطلاعات و محیط زیست ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر در دنیای مجازی قرار داریم که روز به روز با پویایی و تغییرات وسیع به حل مشکلات زندگی فیزیکی کمک می کند.

وی با بیان این مطلب که فضای مجازی می تواند کمک و دوست بسیار خوبی برای محیط زیست باشد، افزود: بکارگیری از خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند به کاهش آلاینده ها و حفاظت محیط زیست کمک کند.

تقی پور گفت:‌ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از ابزارهای اصلی برای حفظ جنگل ها و سالم نگه داشتن هوا محسوب می شود ، چرا که با استفاده از توسعه پردازش اطلاعات می توان، حجم جابجایی ها را کاهش داد و همچنین شرایط استفاده بهینه از کاغذ را نیز فراهم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه کارهایی که در جهت حفظ محیط زیست با استفاده از فناوری اطلاعات وجود دارد ، تصریح کرد: دورکاری و ایجاد مراکز پاسخگویی (call center) در راستای انجام وظایف کارکنان و دریافت خدمت متقاضیان از حمله راهکارهایی است که در کشور های مختلف از آن استفاده می شود.

تقی پور ادامه داد: همچنین با استفاده ازخدمات مختلف پستی نظیرخرید الکترونیکی نیز می توان از رفت و آمدهای غیرضرور کاست و به حفظ محیط زیست کمک کرد.

وی تاکید کرد: از طریق شبکه های توزیع شده و با پردازش اطلاعات می توان در جهت حفظ محیط زیست گام های بلندی برداشت.

‌در پایان این همایش تفاهم نامه همکاری میان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد.

اقتصام **‌۱۵۷۹ **۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۷۷۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.