حوزه نرم افزاری بازی های رایانه ای به شدت در حال توسعه است

پدرعلم و فناوری اطلاعات ایران گفت: به صنعت بازی های رایانه ای در دو شاخه نرم افزار و سخت افزار می توان توجه کرد که حوزه نرم افزاری به شدت در حال توسعه است.

دکتر علی اکبرجلالی با اشاره به اینکه از زمانی که تلفن هوشمند در جهان توسعه پیدا کرده؛ بازی های رایانه ای به بازی های تلفن همراه کشیده شده است به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران بیان داشت: فضای بیشتری برای توسعه صنعت بازی ها بوجود آمده است و برگزاری مسابقات جام دیجیتال از جهات متفاوت برای کشور مهم است.  
 
وی گفت: از این طریق می توان بر روی نسل جوانی که وارد فضای دیجیتالی شده مدیریت مناسبی داشت و  اشتیاق و علاقه آن ها را در جهت مناسب ساماندهی کرد تا زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال از طریق توسعه صنعت بازی های رایانه ای به وجود آید.
 
وی با اشاره به توسعه مدارس هوشمند در کشور افزود:  این امر کمک شایانی به شناسایی استعدادهای جوانان می کند و  در کشورهای توسعه یافته محتوای بسیاری از دروس از طریق این گونه بازی ها به دانش آموزان منتقل می شود.
 
جلالی اضافه کرد: مدارس هوشمند می توانند بسترساز توسعه بازی های رایانه ای آموزشی در کشور باشند. 
 
استاد دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد:حضور بیش از ۳۰هزار نفر برای مرحله اول یک جام می تواند علامت بسیار قوی برای مسئولان و سیاست گذاران جامعه که نگران استفاده نسل جوان از فضای دیجیتال هستند، باشد.
 
 وی تصریح کرد:برگزاری چنین جام هایی میتواند زمینه توسعه کیفی تر کاربردهای فناوری اطلاعات را برای ارتقاء زندگی شهروندان به دنبال داشته باشد.همچنین باید چنین برنامه هایی متناسب با استراتژی های توسعه فناوری اطلاعات و کاربردهای آن پیش برود. به طور مثال شورای عالی فضای مجازی که به تازگی تشکیل شده و مسئولیت بسیار سنگینی دارد باید در این حوزه بسیار قوی شرکت کرده و از نزدیک نیازهای واقعی جوانان نسل دیجیتال را درک کند تا در سیاست گذاری و تأمین استراتژی های اینترنت و فناوری اطلاعات تصمیمات واقعی بگیرد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.