حوزه های علمیه در کمال استقلال عمل کنند

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل ازمرکز خبر حوزه ، این مرجع تقلید، طی سخنانی در دیدار روسای شوراها و مدیریت های استانی حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: روحانیت همچون سابق باید کلامش در بین مردم مسموع الکلام باشد ، سابق بر این وضع طوری بود که در هر شهری چندین مجتهد متنفذ وجود داشت و باید این رویه امروز نیز ادامه پیدا کند.

وی بیان داشت: روحانیون از دیرباز با قناعت و ساده زیستی زندگی کرده و به انجام رسالت الهی خود می پرداختند.

آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که ما برای شکل گیری این انقلاب ،شهدای زیادی را تقدیم کرده ایم، ابراز داشت: این نهضت را روحانیت شروع کرده است و روحانیت نیز به فضل الهی نگاهبان آن خواهد بود.

وی گفت: وظیفه روحانیت در شرایط کنونی بسیار سنگین است به ویژه آن که برخی مردم وجود مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی را از ناحیه روحانیت می بینند که این مساله ناراحت کننده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید طوری رفتار کنیم که نگرانی های مردم رفع شود و آن ها بدانند که روحانیت در کنارشان و خدمتگزار دین و مردم است.

آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که البته به لطف الهی ، اکثریت روحانیت در انجام وظیفه خود کوتاهی نمی کند، گفت: به هر حال این نگرانی ها وجود دارد که بعضا وجود مشکلاتی همچون گرانی و تورم را به روحانیت نسبت می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این میان، روحانیت باید با امید دادن به مردم و تلاش در جهت حل مشکلات آن ها، به ترویج اسلام و اجرای احکام و مکتب اهل بیت (ع) اهتمام ویژه ای داشته باشد.

این مرجع تقلید همچنین تصریح کرد: نباید امید مردم تبدیل به یاس شود بلکه مردم باید ببینند که به لطف الهی اسلام و انقلاب روز به روز بر رونق و عزتش افزوده می شود.

وی با اشاره به معضلات فرهنگی از جمله بدحجابی ها و اختلاط زن و مردم در جامعه، بیان داشت: روحانیون دلسوز باید در صدد حل مشکلات و امیدآفرینی به مردم باشند.

آیت الله صافی گلپایگانی گفت: همه گرفتاری ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما به دلیل عمل نکردن به اسلام و احکام و آموزه های آن است چرا که اگر به اسلام به معنای واقعی عمل شود، همه کمبودها و مشکلات حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: علمای بلاد با همکاری و وحدت کاری کنند که روز به روز بر عزت اسلام افزوده شده و اگر اشکالی و ضعفی در جایی هست، برای رفع آن تذکرات لازم را بدهند.

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه با اشاره به نقش بسیار مهم و عظیم ائمه جمعه در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم و اقتدار آن گفت: نماز جمعه و حضور پررنگ مردم در آن بسیار مهم است و باید از این جایگاه های مهم در راستای تقویت دین و انقلاب بهره برد.

۵۵۰/

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.