حوزه هنری طرح اذان تا اذان را هم تحریم کرد: توصیه ما به مردم این است که بیش‌تر از فضاهای معنوی استفاده کنند

چهارشنبه, ۲۱ تیر ساعت ۲۱:۰۶ کافه سینما

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۰

+ ۶

رئیس حوزه هنری با تأکید بر نبود فیلم مناسب برای اکران در ایام ماه رمضان درباره تلاش مسئولان سازمان سینمایی برای اجرای مجدد طرح «اذان تا اذان» گفت: با اجرای این طرح موافق نیستیم و در اجرای آن مشارکت نخواهیم کرد.
محسن مومنی‌شریف با تأکید بر این نکته درباره دلایل عدم مشارکت در این طرح به مهر گفت: در شرایط فعلی به میزان قابل توجه فیلم خوب در سینمای ایران نداریم که با حال و هوای ماه مبارک رمضان هم‌خوانی داشته باشد و مخاطبان بتوانند در این ماه از آن‌ها استفاده کنند. پس دلیلی وجود ندارد که سینماهای حوزه هنری در این ایام به‌صورت ویژه باز باشد و فیلم اکران کند.
مومنی در پاسخ به این سوال که اگر ارشاد چنین درخواستی را برای همراهی در اجرای طرح به حوزه هنری ارائه کند، پاسخ شما چه خواهد بود؟ گفت: ارشاد در چنین شرایطی تنها پیشنهاددهنده است و هیچ سینماداری را ملزم به این کار نخواهد کرد.
رئیس حوزه هنری در این زمینه تصریح کرد: اساسا توصیه ما به مردم عزیز و مخاطبان سینما این است که در این ماه مبارک بیشتر از فضاهای معنوی استفاده کنند در مساجد حاضر شوند، به اماکن مذهبی بروند و قرآن بخوانند؛ برای فیلم دیدن و سینما رفتن وقت زیاد است.
مومنی افزود: مضاف بر این موارد برای ساعات فراغت در این ایام تلویزیون سریال‌های ویژه‌ای پخش می‌کند که با استقبال هم مواجه می‌شود، پس بهتر است مردم بعد از پایان ماه رمضان به سینما بروند.
اجرای طرح «اذان تا اذان» برای رمضان ۹۱ اولین‌بار از سوی علیرضا سجادپور مطرح شد اما با توجه به سابقه اجرای این طرح در سال‌های گذشته کیفیت اجرای آن با اماواگرهایی مواجه است.
در کنار امکان عدم صدور مجوز از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی،‌ حوزه هنری که در دو سال اخیر اجازه همراهی سینماهای تحت مدیریت خود با این طرح را نداده‌ بود، باردیگر از عدم اختصاص سینماهای خود به اکران ویژه فیلم‌ها در این ماه خبر داده‌است. طبق این طرح سالن‌های سینمایی پس از اذان مغرب تا اذان صبح باز و با اکران ویژه فیلم‌های سینمایی میزبان مخاطبان خواهند بود. طرحی که تنها در سال نخست اجرا باعث صعود ناگهانی فروش فیلم‌ها و گرم شدن گیشه‌ها شد اما در سال‌های بعد با کنار کشیدن برخی سینماهای اصلی، با شکست مواجه شد. 

علیرضا سجادپور: طرح اذان تا اذان یا افطار تا سحر غلط است 
طرح ویژه اکران رمضان افزون ۲ سانس بر سانس‌های موظف سینمایی بوده که نامیدن این طرح به اذان تا اذان و یا افطار تا سحر غلط است.
علیرضا سجادپور،مدیر کل نظارت و ارزشیابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: طرح ویژه اکران فیلم‌ها در ماه مبارک رمضان چهارسالی است که انجام می‌شود و تاکنون نیز با موفقیت روبرو شده است.این طرح در برخی از سالها به فروش فیلمها کمک قابل توجهی داشته و از این رو باید امسال نیز از این طرح استقبال کرد.سجادپور افزود:این طرح افزون ۲ سانس به سانس‌های موظف سینما در طول شب است و نامیدن این طرح به اذان تا اذان و یا افطار تا سحر غلط است؛بلکه این طرح،طرح ویژه ماه مبارک رمضان است. مدیرکل نظارت و ارزشیابی تصریح کرد:در ایام ماه مبارک رمضان و با توجه به شرایط روزه داران و همچنین پخش مراسم مذهبی و عبادی از رسانه‌ها ساعات پایانی شب وقت مناسبی برای رفتن مردم به سینما‌ها است. وی همچنین به پخش نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سنیمایی،ممتاز و درجه ۱ اشاره کرد و اظهار داشت:سینما‌های مدرن،ممتاز و درجه ۱ امکان پذیرش تماشاگران را از ساعت ۱۱ شب به بعد دارند و اظهار داشت:تجربه نشان داده،بعد از برنامه‌های مساجد خانواده‌ها فرصت بسیار خوبی دارند که به سینما بروند؛گرچه ماه مبارک رمضان زمانی فصل رکورد برای سینما بود امروز به فصل پررونق تبدیل شده است که در این برنامه اکران ویژه رمضان ۵فیلم سینمایی از این موضوع استفاده و ۲ یا ۳ فیلم اضافه نیز از ظرفیت سینما استفاده می‌کنند. سجادپور به اکران این طرح از ساعت ۱۱ شب تا ۲ بامداد اشاره کرد و گفت:گمان نمی کنم این طرح به اکران فیلمی لطمه بزند و پردیس‌های سینمایی نیز به خوبی می‌توانند از این موضوع بهره‌برداری کرده و از ساعت ۱۱ شب تا ۲ بامداد میزبان تماشاگران علاقمند به سینما باشند.مدیرکل نظارت و ارزشیابی به وضعیت مناسب اکران اشاره کرد و اظهار داشت:خوشبختانه اکران وضعیت مناسبی داشته و میزان افت و فروش نسبت به سال گذشته فقط ۱۰ درصد بوده است.
سجادپور همچنین درخصوص اینکه امروز مردم کمتر تمایل رفتن به سینما را از خودشان می‌دهند، گفت:بنده نظراتی را که مبتنی بر آمار نباشند؛قبول نمی‌کنم و به جرئت می‌گویم امسال میزان فروش فیلم از سال گذشته هم بالاتر می‌رود.

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه‌سینما-سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.