حوزه هنری با دو تئاتر مقاومت به استقبال محرم رفت

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

رحمت امینی، رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از به روی صحنه رفتن دو نمایش با موضوع مقاومت در ایام محرم در حوزه هنری خبر داد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری؛ رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی بعنوان دبیر جشنواره تئاتر تجربه دربارهٔ فراخوان این جشنواره که به تازگی انتشار یافته، گفت: پانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه از روز ۳ تا۱۰ اسفندماه به میزبانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. این جشنواره با سابقه‌ترین، اولین و تنها جشنواره تخصصی ویژه دانشجویان رشته‌های مختلف تئاتر است.

وی افزود: درست است که میزبان جشنواره دانشگاه تهران است اما ما با حوزه هنری و خانه هنرمندان ایران هم هماهنگی‌هایی انجام دادیم که بسته به حجم آثار ممکن است از این دو مکان هم برای اجرای نمایش‌های جشنواره بهره ببریم. همچنین برگزیدگان جشنواره تئاتر دانشگاهی نیز به صورت مستقیم وارد جشنواره تئاتر تجربه می‌شوند و دیگر نیازی به بازبینی این آثار وجود ندارد.

این مدیر تئاتری در ادامه سخنان خود گفت: همچنین طبق صحبت‌هایی که شده قرار است نمایش‌هایی که از نظر هیات داوران کیفیت قابل قبولی برای حضور در جشنواره دارند، مستقیما به مرحله دوم بازبینی برسند. در این دوره از جشنواره مسئولیت بخش‌های مختلف جشنواره و دبیرخانه بر عهده دانشجویان و یا فارغ‌التحصیلان تئاتر خواهد بود.

امینی دربارهٔ برنامه‌هایی که در طول ماه محرم در حوزه هنری اجرا می‌شوند، گفت: دو نمایش “سایه سکوت” به کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر از ۱۵ آبان‌ماه و “سیاریحون” به کارگردانی پژمان کاشفی بعد از ایام تاسوعا و عاشورا و از ۲۶ آبان‌ماه به ترتیب در تماشاخانه‌های ماه و مهر حوزه هنری روی صحنه می‌روند.

نمایش “سایه سکوت” مضمونی دفاع مقدسی دارد و “سیاریحون” با موضوعی در ارتباط با یکی از یاران میرزا کوچک خان جنگلی اجرا می‌شود.

این استاد دانشگاه متذکر شد: در واقع این دو نمایش اولین خروجی‌های جشنواره سوره ماه می باشند که اجرای عموم می‌شوند. از این پس روند اجرای عمومی آثار برگزیده به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنین فراخوان جشنواره بیست‌وسوم هم حدود سه هفته آینده منتشر خواهد شد. با توجه به تجربیاتی که از دوره‌های قبل به دست آورده‌ایم همه تلاشمان را می‌کنیم که جشنواره آینده با کمترین عیب و نقصی برگزار شود.

نمایش “سایه‌ سکوت” به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر از تولیدات مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از روز چهارشنبه ۱۵ آبان ماه در تماشاخانه‌ ماه به صحنه رفته است. این نمایش از منظر اجتماعی نگاه تازه‌ای به مضمون دفاع مقدس دارد و ماجرای آزاده‌‌ای را بیان می‌کند که بعد از آزادی خود از زندان‌های عراق، به کشور بازنمی‌گردد و به کشور دیگری مهاجرت می‌کند. عطایی‌فر امسال در بیست و دومین جشنواره‌ سراسری تئاتر سوره‌ ماه با این نمایش، جایز دوم کارگردانی را از آن خود کرد.

نمایش “سیا‌ریحون” به نویسندگی حمید ابراهیمی و کارگردانی پژمان کاشفی نیز در بخش مسابقه بیست‌ودومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه روی صحنه رفت و موفق به دریافت جایزه اول موسیقی و بازیگری زن شده است.

تماشاخانه‌‌های ماه و مهر در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به تقاطع حافظ واقع می باشند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.