حوزه پزشکی به اندازه علوم و مهندسی در دانشگاه آزاد توسعه پیدا نکرد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: علیرغم همه کوشش‌هایی که در سه دهه قبل در دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفت اما حوزه پزشکی به اندازه علوم و مهندسی توسعه پیدا نکرد.

به گزارش خبرگزاری آریا، حمید میرزاده در دومین نشست دست‌اندرکاران حوزه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی که امروز یکشنبه ۱۸ اسفند سال جاری در مرکز آموزشی و پژوهشی و درمانی فرهیختگان برگزار شد اظهار داشت: علیرغم همه کوشش‌هایی که در سه دهه قبل در دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفت اما حوزه پزشکی به اندازه علوم و مهندسی توسعه پیدا نکرد.

وی افزود: این عرض بنده نافی پوشش مدیران قبلی در حوزه علوم پزشکی نیست شاید یک دلیل عمده این باشد که آنطور که باید و شاید وزارت بهداشت وقت در دولت‌های قبل از این حوزه حمایت نمی‌کردند.

وی ادامه داد: با فضای جدیدی که ایجاد شده و قول‌هایی که وزارت بهداشت داده‌اند امیدواریم که این حوزه نیز پا به پای علوم و مهندسی ظرف یک دوره ۴ ساله در سطح تراز اول ملی و منطقه‌ای بالا بکشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص واگذاری مسئولیت قائم‌مقامی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی به باقر لاریجانی گفت: این مسئولیت را به ایشان واگذار کردیم و با دلسوزی و جدیت خاصی که مختص مدیریتشان است دانشمندان بزرگی را جذب کردند.

وی ادامه داد: برای سال ۹۳ نزدیک به ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه پزشکی تخصیص داده‌ایم که در ۶ اسفند سال جاری در هیأت امنای مرکزی به تصویب رسید.

وی اظهار داشت: احتمال دارد از محل وامی که با نرخ ارزان دریافت می‌کنیم بتوانیم برای تکمیل ۱۹ بیمارستانی که در دست اقدام داریم هزینه کنیم. پیش‌بینی می‌کنم ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این ۱۹ بیمارستان هزینه شود که تحولی عظیم ایجاد خواهد کرد.

میرزاده تصریح کرد: وقتی ما ۴۰ درصد آموزش پزشکی را در ایران به عهده داریم انتظار همکاری از وزارت بهداشت را خواهیم داشت.

وی در خصوص لزوم همکاری باقر لاریجانی با این دانشگاه گفت: ایشان دانشمند می باشند و آمده‌اند تا استانداردهای پزشکی در سطح بین‌المللی رعایت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های دولتی باید خوشحال باشند که بخش غیردولتی آمده و می‌خواهد ۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.