حیدرپور: کیک زرد را نمی‌توان در کفش جا داد و به کشوری منتقل کرد!

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ادعای مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی غلط و خنده‌دار است نمی‌توان بخشی از کیک زرد را در پاشنه کفش جای داد و از کشوری به کشور دیگر منتقل کرد.

عوض حیدرپور شهرضایی نماینده شهرضا و سمیرم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر بازداشت یک شهروند سیرالئونی به سبب تلاش برای فروش اورانیوم خام (کیک زرد) به ایران گفت: ادعای مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی غلط و خنده‌دار است؛ نمی‌توان بخشی از کیک زرد را در پاشنه کفش جای داد و از کشوری به کشور دیگر منتقل کرد.
 
وی با بیان اینکه ایران از تولیدکنندگان کیک زرد است، ادامه داد: این ادعای مطرح شده از سوی آمریکا با هدف تاثیر گذاری بر مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ طراحی شده است.
 
حیدرپور تصریح کرد: امریکا بهتر است از فرصت به دست آمده در دولت تازه ایران استفاده کند و به دنبال مذاکرات سازنده برای پایان دادن به مسئله هسته‌ای ایران باشد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ادعای مطرح شده حلقه‌ای از زنجیره فضا‌سازی ضد ایران است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران نیازی به دلال هسته‌ای ندارد و از لحاظ تجهیزات، دانش فنی و تولید اورانیوم کاملا خودکفا است.
 
گفتنی است دادستانی آمریکا  یک شهروند سیرالئون را به اتهام تلاش برای فروش با واسطه هزار تن اورانیوم خام (کیک زرد) به ایران بازداشت کرد.
 
قابل ذکر است در گزارش مکتوب افسر تحقیقات امنیت داخلی آمریکا آمده است: این شخص به اگهی انتشار یافته در ماه می ۲۰۱۲ در یک پایگاه اینترنتی اینترنتی برای خرید اورانیوم پاسخ داده بود که در این آگهی اینترنتی، یک مامور مخفی سازمان های امنیتی آمریکا خود را به عنوان نماینده اشخاصی در ایران متقاضی خرید اورانیوم معرفی کرده بود…!!

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.