حیرت شرکت های آمریکایی از پیشرفت ایران در ساخت هواپیما خبرگزاری

شرکت «فلیر سیستمز» آمریکا پس از مشاهده تصاویر مربوط به پرواز هواپیمای «ایران ۱۴۰» تلاش کرد تا این تصاویر را جعلی جلوه دهد.

به گزارش موج به نقل از لنتارو، شرکت آمریکایی «فلیر سیستمز» تولید کننده دوربین های حرارتی و تصویربرداری هوایی، که از مشاهده تصاویر مربوط به پرواز عملیاتی هواپیمای ایران ۱۴۰ حیرت زده شده است، تلاش کرد تا این تصاویر را جعلی جلوه دهد.
چندی پیش خبرگزاری های کشورمان تصاویر و ویدئو های مربوط به هواپیماهای گشتزنی جدید ایران موسوم به ایران۱۴۰ را منتشر کردند، اما شرکت های آمریکایی مدعی شده اند بر روی آن سیستم نظارتی با آرم شرکت «فلیر سیستمز» دیده می شود.
این در حالی است که خبرگزاری های ایران علاوه بر برجک و سنسورهای نصب شده بین شاسی این هواپیمای ایرانی، سیستم مدیریت که در داخل هواپیما قرار دارد را نیز نشان دادند.
دیوید استرونگ، معاون رئیس شرکت فلیر سیستمز آمریکا اذعان داشت که در این تصاویر، تصویر سیستم نظارتی «اولترا ۷۰۰۰ » قرار دارد که ساختار این سیستم متشکل از سنسورها و دوربین مادون قرمز است.
گفتنی است که ایران دارای مجوز تولید این هواپیماها از سوی شرکت آنتونوف می باشد که ساخت آن توسط شرکت «هسا» انجام می شود. از سال ۲۰۰۱ میلادی، اوکراین مجوز تولید هواپیماهای «آنتونوف – ۱۴۰» را به ایران فروخت و شرکت هسا ۱۴ فروند از آن را با نام «ایران ۱۴۰» تولید کرد. در سپتامبر ۲۰۱۰ میلادی اعلام شد که تا سال ۲۰۲۲ میلادی ایران ۳۰ فروند دیگر از این هواپیماها را تولید خواهد کرد.


BarackObama.ir

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد کریم زاده آرانی:

    عالیه دست مریضا خوب روشون را کم کردین بخاطر همه فعالیتهای شما میخوام طراحی هوا÷یما بخونم میخوام رشته ام را تغیر بدم به مهندسی مکانیک انشالله آینده همدیگر را خواهیم دید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.