حکایت عجیب نرخ‌های سکه و دلار

۳۱فروردین۱۳،

بینا- سکه‌ای که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بیشتر نمی‌ارزد، با افزایش ۱۰ دلاری اونس ۳۰ هزار تومان گرانتر می‌شود و به نرخ یک میلیون و ۳۴۲ هزار تومان رسیده است.

به گزارش بنکر (Banker)، بازار سکه تهران از دیروز با رشد قیمت سکه کار خود را آغاز کرد و امروز نیز با افزایش جزئی در قیمت اونس روند صعودی به خود گرفت.
جالب اینجاست که سکه‌ای که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بیشتر نمی ارزد، با افزایش ۱۰ دلاری اونس ۳۰ هزار تومان گرانتر می‌شود و به نرخ یک میلیون و ۳۴۲ هزار تومان رسیده است.
به یاد داشته باشیم سال قبل هنگامی که دلار افزایش قیمت پیدا کرد سکه نقدی ابتدا نرخ دلار را قبول نداشت و با نرخ پایین تر معامله می‌شد و فعالان بازار اعتقاد داشتند که سکه خود را به نرخ دلار می‌رساند و به عبارتی سکه با نرخ دلار، ارزان تر بود.
در حال حاضر نرخ سکه با نرخ امروز دلار محاسبه می‌شود و به این می‌ماند که دلار ارزان است؛ در صورتی که بانک مرکزی کمک به افت قیمت سکه نکند، نشان از ارزان بودن دلار خواهد داشت و در ادامه این دلار است که خود را به قیمت سکه نزدیک خواهد کرد که با توجه به تورمی که از افزایش دلار حاصل می‌شود، مستقیما زندگی مردم عادی را نشانه می‌رود.
بنابراین چشم پوشی مسئولان به حباب سکه و دخالت نکردن در بازار و عدم اظهار نظر و عدم کنترل بازار، در این رابطه در آینده نزدیک سبب افزایش نرخ دلار خواهد شد.
امید داریم که مسئولان بانک مرکزی  به خاطر تعلل‌شان تا این لحظه پاسخگو باشند.

*محمدحسن تسلیمی/مدیر معاملات آتی کارگزاری نواندیشان

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.