حکم تجدیدنظر “عباس سلیمی‌نمین” به زودی صادر می‌شود

۲۲خردادماه،

وکیل عباس سلیمی‌نمین گفت: سلیمی‌نمین نسبت به محکومیت ۹۱ روز حبس تعزیری که باشکایت اسفندیار رحیم‌مشایی صورت گرفته بود اعتراض کرده که طی هفته‌های جاری حکم دادگاه تجدید نظر اعلام خواهد شد.

فرهاد شهبازوار در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران در رابطه با تایید رای دادگاه تجدید نظر “عباس سلیمی‌نمین” اظهار داشت: این پرونده با شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری علیه عباس سلیمی‌نمین به سبب افترا و نشر اکاذیب نسبت به “اسفندیار رحیم مشایی” در شعبه ۱۰۵۹ مجتمع کارکنان دولت مطرح بود که این شعبه سریعا به پرونده رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه ۱۰۵۹ مجتمع کارکنان دولت با رسیدگی به این پرونده و برگزاری جلسه محاکمه در نهایت عباس سلیمی نمین را به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد.

شهبازوار تصریح کرد: لایحه دفاعیه من در ۱۳ صفحه تقدیم دادگاه شده و اجمال دفاعیات بنده این بوده که اصل آزادی بیان در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده و اشخاص با رعایت شرایطی مطابق قانون اساسی در بیان نظرات خود آزاد می باشند.

وی افزود: سلیمی‌نمین نسبت به حکم صادره اعتراض کرده و هنوز دادگاه تجدید نظر حکم قطعی را صادر نکرده است و طی هفته‌های جاری حکم دادگاه تجدید نظر اعلام خواهد شد.

وکیل سلیمی نمین گفت: از سوی دیگر با توجه به ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی هدف موکل من روشنگری بوده و احراز سوءنیت وی با توجه به پیشینه شخصیتی و فرهنگی ایشان تقریبا غیرممکن است.

گفتنی است؛ سبب شکایت از عباس سلیمی‌نمین نسبت دادن بحث “احیای سناریوی انگلیسی” به اسفندیار رحیم مشایی بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.