حکم جهانگیری برای ابطال بعضی استخدام‌ها و انتقال دارایی‌ها قانونی بود

اکبر ترکان:

ایران > دولت– ممتازنیوز:
مشاور رییس جمهور با بیان اینکه مصوبات دولت دهم دربارهٔ نقل و انتقال دارایی‌ها، ارتقاء و استخدام‌ها بررسی و بازنگری دقیق می‌شود،‌ گفت: این مصوبات محل اشکال رئیس مجلس بود بنابراین حکم جهانگیری برای ابطال این مصوبات قانونی است.

اکبر ترکان دربارهٔ ابطال مصوبات روزهای پایانی دولت دهم به حکم اسحاق جهانگیری معاون نخست رئیس جمهور، گفت: جهانگیری دستور جمع آوری مصوبات دولت دهم در روزهای پایانی را داد تا وضعیت این مصوبات به طور دقیق بررسی شود.

مشاور حسن روحانی در گفتگو با خانه ملت در ادامه این مطلب افزود: این موارد شامل مصوبات هیأت وزیران، تصمیماتی که در وزارتخانه‌ها گرفته شد، نقل و انتقال دارایی‌ها، ارتقا و استخدام‌ها است که ابعاد آنها باید بررسی اساسی و بعضا بازنگری شود و قطعا موارد خارج از قاعده باقی نخواهد ماند.

مشاور ویژه حسن روحانی در خصوص انتقاد غلامحسین الهام به ابطال بعضی مصوبات دولت دهم در ابتدای دولت یازدهم گفت: تعدادی از مصوبات که با حکم معاون نخست رئیس‌جمهور ابطال شد مربوط به موارد اشکال رئیس مجلس است بنابراین حکم جهانگیری برای ابطال این مصوبات قانونی و طبق روال بوده است.

به دستور اسحاق جهانگیری، معاون نخست رئیس‌ جمهور همه مصوبات دولت که از تاریخ یکم خرداد مورد ایراد و ابطال قرار گرفته است یا مراجع قانونی دربارهٔ آن اظهار نظر نکرده اند، غیر قابل اجرا اعلام شد.غلامحسین الهام در واکنش به این ابطال، این اقدام را خلاف قانون اعلام و تاکید کرد که دولت یازدهم حق ابطال مصوبات هیئت وزیران دولت دهم را ندارد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.