حکم دادگاه فساد بانکی باید راه تداوم فساد مالی را ببندد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه سخن می گفت، با تشکر از حوصله و دقت نظر رئیس دادگاه در برگزاری هوشمندانه جلسه علنی دادگاه اظهار داشت: کسی جز قاضی صلاحیت اعلام نظر در مورد متهمان فساد مالی را ندارد، اما بر حسب آنچه که در رسانه ها از جرایم مفسدین مالی در اخبار افکار عمومی گذاشته شد، کار آنها اخلال در نظام اقتصادی کشور آن هم در شرایطی که ملت ما در یک جنگ بیرحمانه اقتصادی هستند، بود.

حبیبی ادامه داد: نزدیک به یک سال دادرسی و رسیدگی به این پرونده طول کشید. اسناد و مدارک غیر قابل تردیدی ارائه شد. متهمان بر اساس این اسناد مطالبی را اقرار کردند و دفاعیات خود را نیز مطرح نمودند. اکنون حکم صادره باید برای مفسدین و کسانی که خیال فساد در جمهوری اسلامی دارند، عبرت آموز و بازدارنده باشد.


وی مسائل و مشکلات اقتصادی را مهمترین اولویت کشور دانست و خاطر نشان کرد: ما مورد تهدید قدرت های جهان هستیم، آنها هر روز محاصره اقتصادی را تنگ تر می کنند و حتی بطور یک جانبه فراتر از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ملت ما تهدید و تحریم ها را تشدید می کنند، زیرا تصور دارند که تنها راه،فشار اقتصادی بر ایران است. لذا ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمن هستیم.

 

حبیبی تصریح کرد: کسانی که در این جنگ در کنار دشمنان ملت علیه نظام کار می کنند، مصداق محارب و مفسدین فی الارض می باشند و باید با آنها برخورد شود و هر کس در این نبرد اقتصادی باید مراقب باشد که آب به آسیاب دشمنان اسلام نریزد.

 

وی افرود: راه برون رفت از این وادی اتخاذ راهبرد اقتصاد جهادی و مقاومتی است، تیم اقتصادی دولت باید توان این مهم را داشته باشد.

 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تشدید تحریم‌ها گفت: تحریم یک سیاست بلندملت است ما سال‌های زیاد دچار آن بودیم و سال‌های زیادی هم در آینده ممکن است، دچار آن باشیم، لذا بهبود فضای کسب و کار، ارتقای سرمایه اجتماعی از طریق مبارزه مستمر با فساد، انتقال سرمایه های ملی به داخل و استفاده کامل از ظرفیت مردمی در اقتصاد کشور و ایجاد وحدت و هماهنگی بین مسئولین از ضروریات اقتصاد مقاومتی است. ما باید حتما به یک مدل بومی از توسعه و رشد اقتصادی در داخل دست یابیم.


حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات شوراها و ریاست جمهوری آینده را فوق العاده مهم خواند و اظهارداشت: اضلاع رقابت در انتخابات آینده باید برنامه خود را برای برون رفت از مشکلات کشور، بویژه در حوزه اقتصاد به صورت شفاف مطرح کنند. اگر رقابت روی برنامه و گفتمان شکل گیرد ما می توانیم از انتخابات آینده ظرفیتی برای پیشرفت کشور پدید آوریم.


دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اظهار تاسف از رضایت دادن رئیس جمهوری جدید مصر در مورد انحلال پارلمان این کشور گفت: انقلاب مصر را نمی توان در چار چوب قوانین و مقررات دوران مبارک مدیریت کرد. این رویکرد وداع با انقلاب مردم مصر است.


وی افزود: مرسی با چالش های گوناگونی روبروست، او باید با جلب اعتماد مسلمانان انقلابی حدود و ثغور انقلاب را حفظ نماید، اگر در مسیر راهبرد آمریکا در منطقه گام بردارد پشتیبانی مردم را از دست می دهد.


حبیبی همچنین تحولات داخلی عربستان را مهم تلقی کرد و اظهار داشت: اعتراضات مردمی به مدینه و از آنجا به پایتخت عربستان رسیده است. حکام آل سعود اگر می خواهند بر سرنوشت صدام،قذافی ، مبارک، بن علی و ….دچار نشوند فکری باید به حال خود کنند.


وی ادامه داد : حکام آل سعود باید از صدور تروریست به بحرین و سوریه دست بردارند و به مشکلات داخلی خود بپردازند. آنها در داخل باید از فشار بر مردم و شکنجه مسلمانان در زندانها دست بردارند تا راهی برای برون رفت از بحران پیدا کنند.

 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اکنون جامعه جهانی به این نتیحه رسیده است که راه حل بحران سوریه نه رفتن بشار اسد است و نه کمک تسلیحاتی به تروریستها، آنها راه حل ایران رامعقول ترین می دانند لذا دارند به این راه حل نزدیک می شوند. اگر یک گروه حقیقت یاب از سوی کشورهای بی طرف اسلامی به سوریه بروند ،جنایات سلفی ها و تکفیریها در قتل عام مردم مسلمان و بیگناه را خواهند دید.


وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان مظاهر کفر و الحاد می خواهند معادله جهاد ومقاومت در جهان اسلام را با جریان وهابی و سلفی گری تبدیل به طرح تکفیر و ترور دانشمندان اسلام نمایند تا از گرداب بیداری اسلامی رهایی یابند، این راباید نخبگان جهان اسلام کشف کنند و در برابر کفار و منافقین جهان اسلام ید واحده باشند.

 

حبیبی با اشاره به حوادث تاسف بار پاکسازی نژادی و نسل کشی مسلمانان توسط سودانیان میانمار از مجامع بین المللی ، سازمان ملل ، کمیته حقوق بشر و سازمان همکاری های اسلامی خواست که در قبال این جنایات موضع گیری کرده و جلوی آن را بگیرند .

 

وی درپایان فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به مجاهدان راه خدا و مردم صبور ایران و همه مسلمانهای جهان تبریک گفت و افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی است که ما بندگی خالصانه راتمرین کنیم و از همه برکات معنوی ،فردی و اجتماعی این ماه برخوردار شویم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.