حیله جدیدی از شرکت روس تولیدکننده آنتی ویروس

به گزارش فاوانیوز وبه نقل از  دیسنا  – بررسی آماری تماسهای بخش پشتیبانی شرکت امنیتی دورانتاش نشان می دهد نزدیک به ۸۵ % کاربرانی که پیش از این از آنتی ویروسهای کسپرسکی استفاده کرده و برای تمدید ، آنتی ویروسهای دیگر شرکتهای امنیتی را انتخاب کرده اند با مشکلات جالبی مواجه شده اند.
عدم عملکرد صحیح آنتی ویروس ، ایجاد مشکلات متعدد در رایانه مانند از کار افتادن ناگهانی آنتی ویروس  ، ریست شدنهای ناگهانی و غیر پیش بینی بودن رفتار نرم افزارهای کاربردی نصب شده بر روی سیستم از جمله مشکلاتی است که مشتریان قدیمی کسپرسکی با آن دست به گریبانند .
البته نگران نباشید ، شرکت دورانتاش راهکارهای بسیار ساده ای برای برطرف شدن این مشکلات دارد که باید به ادامه مطلب مراجعه نمائید .
بررسی پاکسازی سیستمهای این دسته از کاربران نشان می دهد ، کامپیوترهای آنها عمومآ به ۱-۲ نوع ویروسهای روت کیت ( Rootkit ) و چند مدل تروجانهای FAKE AV آلوده هستند و همین مسئله باعث ایجاد اختلال در عملکرد آنتی ویروس جدید می شود .
البته هنوز به طور یقین نمی توان گفت وجود این تهدیدات و ویروسها به دلیل ضعف محصولات این شرکت روسی در شناسایی و مقابله با تهدیدات است و یا به طور تعمدی این شرکت این ویروسها را شناسایی نمی کند و خود در آلوده کردن کامپیوترهای کاربران دست دارد !
ولی چند مورد باعث می شود احتمال تعمدی بودن آلوده کردن کامپیوتر کاربران توسط کسپرسکی بیشتر باشد :
۱- کاهش جدی فروش در ایران که تنها کشوری است که کسپرسکی تاکنون توانسته در آن موفقیتی در فروش محصولاتش داشته باشد و به این شیوه سعی دارد کاربران را نسبت به دیگر محصولات آنتی ویروس بدبین کرده و به طور غیر مستقیم کاربر را مجبوط به تمدید دوباره لایسنس کسپرسکی کند .

۲- افزایش مهاجرت مشتریان کسپرسکی به آنتی ویروسهای دیگر شرکتها .

۳- عرضه وسیع تر آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بین المللی ( غولهای امنیتی ) با گارانتی معتبر در ایران .

( این شرکتها غولهای امنیتی و بسیار معتبری هستند که کسپرسکی هیچگاه قدرت رقابت با آنها را نداشته و ندارد و بزرگترین سد پیش روی بخش فروش کسپرسکی هستند . )

۴- از دست دادن کارکرد تبلیغات دروغین و ارائه اطلاعات اشتباه و انتشار خبرهای کذب در وب سایتها ، نشریات و خبرگزاریها .

۵- عدم توجه شرکتهای توزیع کننده آنتی ویروس و حتی مصرف کنندگان به درخواست کسپرسکی و شرکای تجاری و تبلیغاتیش مبنی برتشکیل کارگروه ساماندهی آنتی ویروسهای خارجی و افشای بخشی از اهداف این شرکت روسی از تشکیل این کارگروه .

اینطور که مشخص است کسپرسکی خود را در لبه ورشکستی دیده است که مجبور به اجرای این سیاست شده است .
خوشحالیم امروز کاربران ایرانی با توجه به دسترسی آسان به آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بین المللی ( البته با گارانتی های معتبر ) ، مانند کاربران دیگر کشورها ، از آنتی ویروسهای این شرکتها استفاده کرده و هم بابت هزینه ای که پرداخت می کنند محصول و خدمات بهتری دریافت می کنند و هم امنیت آنها در همه محیطهای دیجیتالی تامین شده و در صورت نیاز بهترین خدمات پشیبانی که در شآن کاربران ایرانی است دریافت می کنند .
البته نباید فراموش کرد پیش از این ما هشدار داده بودیم که کسپرسکی فقط با تبلیغات اغوا کننده و ارائه اطلاعات اشتباه و حمله به شرکتهای رقیب توانسته همین تعداد اندک مشتری در ایران را به استفاده از محصولاتش جلب کند و به کاربرانی که براساس نتایج تستهای مقایسه ای اقدام به انتخاب آنتی ویروس می کنند باید گفت  ، برخلاف نتایج تستهای مقایسه ای که همواره شک و تردید در آنها بوده ، محصولات این شرکت از لحاظ کیفیت و نه قدرت شناسایی و مقابله با تهدیدات آن چیزی نیست که برخی کاربران فکر می کنند .
عموم کاربرانی که محصولات کسپرسکی را تاکنون استفاده کرده اند به دلیل اینکه تاکنون از نسخه های اصلی و معتبر محصولات ضد ویروس و مخصوصآ آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بین المللی استفاده نکرده اند وقتی آنتی ویروسهای این شرکت را نصب می کنند ، آنتی ویروس اقدام به شناسایی تعداد زیادی از تهدیدات و ویروسها می کند ، فکر می کنند محصولات این شرکت روسی قدرت کافی برای مقابله با تهدیدات را دارد . غافل از اینکه آنها پیش از این یا آنتی ویروس نداشته اند و یا از آنتی ویروسهای جعلی و سرقتی استفاده می کرده اند و نه نسخه های اصلی و معتبر  .
توزیع نسخه های جعلی آنتی ویروس و یا تبلیغ آنتی ویروسهای ضعیف و یا آنتی ویروسهایی که بر روی ایران قابلیت ثبت و آپدیت ندارند که همه موارد فوق با همکاری و هماهنگی دفتر روابط عمومی کسپرسکی در ایران صورت میگیرد از جمله دلایل فریب خوردن کاربران است .
یکی از تهدیداتی که به وفور بر روی کامپیوترهای کاربران شناسایی شده است : لینک HIDDEN_FILE

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.