خاتمی مخالف کاندایدتوری عارف نیست / عارف و جهانگیری دو گزینه اصلی اصلاح طلبان/ موضع عارف درباره حوادث سال ۸۸

سه شنبه ۳ مرداد – ۰۳:۴۰:۵۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

یک چهره نزدیک به عارف در گفتگوی اختصاصی با آریا :

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-علی اکبر اولیاء چهره اصلاح طلب نزدیک به عارف  در مجلس هشتم با تاکید بر این مطلب که اسحاق جهانگیری و عارف دو گزینه و کاندیدای اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خواهند بود، گفت: از میان چهره هایی که برای کاندیداتوری اصلاح طلبان مطرح هستند در حال حاضر فضا برای فعالیت آقایان عارف و اسحاق جهانگیری باز است لذا مجموعه جلسات و هم اندیشی هایی که در بین اصلاح طلبان برگزار می شود در راستای بررسی فضای اجتماعی و سیاسی کشور است تا بتوانند با بررسی شرایط ، تصمیم خود را برای حضور در انتخابات بگیرند.
اولیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آریا درباره عدم حضور خاتمی در جلسه انتخاباتی عارف تاکید کرد: بحث فراتر از آنچیزی است که مطرح شده است و به آن دامن می زنند . در واقع برخی به خاطر انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به مسائل براساس دیدگاه هایی که دارند نگاه می کنند .قطعاً چهره هایی مثل آقای عارف این احساس مسئولیت را دارند که نمی توان  از انتخابات ریاست جمهوری به راحتی گذشت، از این رو ایشان در حال بررسی های مقدماتی برای ورود به انتخابات هستند و در حال حاضر هنوز کار تشکیلاتی انجام نداده است. اصلاح طلبان معتدل در جلسه عارف حضور داشتند
نماینده سابق مجلس ادامه داد: آقای عارف در این جلسه برای هم اندیشی با دوستان دانشگاهی خود نشستی داشتند و اینگونه نبوده که همه سران اصلاح طلب به این نشست دعوت شده باشند. بنابراین نمی توان درباره حضور یا عدم حضور آقای خاتمی در این جلسه صحبت کرد.
وی اظهار داشت :همانطور که اشاره کردم این جلسه هم اندیشی در راستای بررسی شرایط اجتماعی و سیاسی کشور برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برگزارشده اما یکی از خبرگزاری ها از صحبت های بنده اینگونه برداشت کرده که این جلسه یک جلسه انتخاباتی بوده است ؛ در واقع در این جلسه که اصلاح طلبان معتدل و همکاران دانشگاهی آقای عارف حضور داشتند  یک بحث ساده و معمولی  صورت گرفت. هرچند برخی تحلیل های تندتری از این جلسه ارائه داده اند.
اولیاء تاکید کرد:اصلاح طلبی یک طیف است که چهره های تندرو و معتدل در آن حضور دارند اما در مجموع همه با اعتقاد به آرمانهای نظام  و محوریت قانون اساسی معتقدند باید ازتمامی ظرفیت های فکری و اجتماعی در جهت پیشرفت کشور استفاده  و از هرگونه افراطی گری پرهیز کرد.
وی ادامه داد: چند سال قبل هم آقای خاتمی در چند نشست شاخصه هایی در ارتباط با اصلاح طلبی ارائه کردند که فکر می کنم آن شاخص ها اکنون مدون شده باشد . در واقع اصلاح طلبان برای خود اصولی دارند که این اصول از زمان مشروطه بوده و حتی در زمان امام (ره) نیز وجود داشته و همچنان ادامه دارد. البته طبعا در این جریان اختلاف نظرهایی هم وجود دارد به طوری که در حال حاظر  برخی از اصلاح طلبان معتقدند برای حضور این طیف در انتخابات ریاست جمهوری شرایط خیلی آماده نیست. اینها حتی معتقدند بیش از حد برای حضورشان هزینه داده اند؛ لذا انگیزه زیادی هم برای حضور در انتخابات ندارند. اما برخی دیگر تلاش می کنند شرایط برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات فراهم شود و زمینه مشارکت مدنی و فعالیت های اجتماعی بازتر شود.
اولیاء درباره مواضع عارف پیرامون حوادث ۸۸ خاطرنشان کرد: آقای عارف خودشان باید مواضعشان را درباره حوادث ۸۸ اعلام کنند اما تا آنجا که بنده اطلاع دارم ایشان مخالف تندروی ها بودند و حتی از این تندروی ها گله مند بودند.
این چهره اصلاح طلب  با رد مخالفت خاتمی با کاندیداتوری عارف اظهار داشت : عارف و خاتمی رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند لذا معتقدم با کاندیداتوری عارف،  اصلاح طلبان به اتحاد و هماهنگی خواهند رسید و اختلافی پیش نخواهد آمد. خاتمی بهترین گزینه برای رهبری اصلاحات است
اولیاء در ادامه خاتمی را مناسب ترین گزینه برای رهبری اصلاحات دانسته و معتقد است: خاتمی محبوبیت فراگیرتری در بین اصلاح طلبان دارد لذا بنده معتقدم ایشان برای رهبری اصلاحات مناسب ترند.
نماینده مجلس هشتم با تاکید بر این مطلب که خاتمی نمی خواهد رهبر اصلاحات باشد، گفت: ایشان تلاش می کند در راستای فعالیت های اجتماعی و سیاسی ، رایزنی هایی صورت گیرد . البته بسیاری آقای خاتمی را به عنوان رهبر اصلاح طلبان قبول دارند اما خود ایشان تنها معتقدند باید فضا سیاسی کشور باز شود تا مجموعه اصلاح طلبان بتوانند فعالیت کنند. اصلاح طلبان گرایشی به سمت قالیباف ندارند
وی همچنین در زمینه ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان بر سر قالیباف گفت: بحث ائتلاف بین اصلاح طلبان و اصولگرایان به هیچ وجه مطرح نیست و گرایشی به سمت ائتلاف با اصولگرایان بر سر قالیباف در بین اصلاح طلبان وجود ندارد. هاشمی شخصیتی فراجناحی دارد
اولیاء درباره اصلاح طلب بودن هاشمی رفسنجانی نیز گفت: شخصیت آقای هاشمی فراتر از این حرفهاست در واقع ایشان شخصیت فراجناحی دارند و حضورشان طبعاً برای همه کشور مفید است و البته از سوی افراد عاقل و خردورز هر دو جناح کشور مورد احترام هستند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۴۱۵۴۰۵۸۹۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.