خاتمی:اگر لازم باشد کوتاه می‌آئیم

به مناسبت روز خبرنگار جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه با سیدمحمد خاتمی دیدار و گفت و گو کردند.

وی که همچنان حاضر به اعلام برایت از جریان فتنه و ضدانقلاب نشده با انتقاد از آنچه برخوردهای صورت گرفته با آزادی‌های مصرح در قانون اساسی خواند، گفت: خوب است مسؤولان قضایی، امنیتی، فرهنگی و دانشگاهی به مطالب رهبری در جمع دانشجویان در مورد آزادی یا ملاک ضدیت با ولایت و … رجوع کنند و همین را اجراء کنند و مد نظر قرار دهند، خیلی از ناروایی ها و مشکلات در این حوزه ها حل خواهد شد.

بررسی وضعیت اقتصادی کشور، بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست را شامل می‌شد که خاتمی طی آن گفت: اگر گرانی و تورم هست، اگر تولید لطمه خورده است، اگر امید به آینده کم رنگ تر شده است، پرداختن به این امور در کنار مسائل سیاسی و رسیدن به راه حل هایی که هم وضع کشور بهتر شود و هم وضع مردم و مدیریت جامعه بهبود یابد و از امکانات به نفع مردم و حل تنگناها و مشکلات روزمره آنان بهره برداری شود نیز لازم است.

وی که در جریان فتنه آمریکایی – صهیونیستی ۸۸ با یک کودتای تمام عیار علیه رای مردم و در جهت منافع ضدانقلاب و جریان تندور همراه شده بود، در سخنانی ظاهرا فداکارانه افزود: مهم برداشته شدن فشار روی مردم و خدمت به کشور است، ولو این که جناحی که ما منتسب به آن هستیم روی کار نباشد و نیاید.

گزیده سخنان وی را به نقل از «انتخاب» بخوانید:

* ما باید جمهوری اسلامی را به گونه ای بفهمیم و ترویج کنیم و برای استقرارش تلاش کنیم که نه تنها با دوپایه اصلی انقلاب یعنی آزادی و استقلال سازگار باشد، بلکه بر آن مبتنی باشد.

* بر اساس آموزه‌های قرآنی تفاوت انسان با آسمان و زمین و کوه و کهکشان و حتی فرشتگان در همین اختیار است و لازمه اختیار آزادی است. اگر آزادی باشد لا اکراه فی الدین معنی پیدا می کند، یعنی اکراه و زور در کار نیست.

* اگر به جای نگاه به گذشته به آینده بنگریم و با توجه به این که همه دلشان برای کشور و اصل نظام می سوزد به سوی رفع کدورت ها پیش برویم .

*اینک هر چه گفته شود گرانی و تورم نیست بالاخره مردمی که به بازار می روند می بینند قیمت مرغ و بسیاری از کالاها چندبرابر شده است چه احساسی دارند؟البته منظور من مچ گیری نیست، بلکه کمک کردن برای حل مشکلات کشور و مردم است.

*خوب اگر لازم باشد ما باید از برخی خواسته هایمان صرف نظر کنیم و اولویت ها را آن گونه در نظر بگیریم که در مسیر رفع مشکلات مردم و رفع خطرات خارجی و بهبود مدیریت جامعه باشد. حاکمیت هم باید از سرمایه های ارزنده ای که هدر می رود استفاده کند و به هر حال طرفین باید به سوی فضای باز و سالم بروند.

* می بینیم که نه تنها بداخلاقی هنجار می شود، بلکه گاه احساس می کنیم که جوان ما به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار که نمی کند هیچ، بلکه پای بند هم نیست. این مایه تاسف است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.