خاتمی: از تلاش برای کمک به دولت روحانی دریغ نخواهم کرد

ایران > سیاست – ممتازنیوز:
رئیس جمهور سابق کشور در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در دهه شصت و هفتاد گفت: از تلاش برای کمک به دولت روحانی دریغ نخواهم کرد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این دیدار، فعالان سابق جنبش دانشجویی به بیان نگرانی‌های خود در زمینه مسائل جاری کشور پرداختند.

فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت از سید محمد خاتمی خواستند که همچنان نقش محوری در هماهنگی و فصل الخطاب بودن میان اصلاح طلبان را همچون قبل بر عهده داشته و اجازه ندهند شیرینی پیروزی انتخابات خرداد ۹۲ که حاصل مدیریت و احساس مسئولیت ایشان و آقای هاشمی رفسنجانی بود در انتخابات آتی مجلس و خبرگان با شکستی کام مردم و اصلاح طلبان تلخ شود.

اعضای دفتر تحکیم وحدت سالهای دهه شصت و هفتاد شمسی از آقای خاتمی خواستند که نهادهای مدنی همچون احزاب و مطبوعات و NGO ها و … که یادگار دوره اصلاحات می باشند با حمایت بیشتر ایشان تقویت و در راستای قدرت یافتن مردم و جامعه مدنی برای گذار به مردم سالاری کامل مورد استفاده بیشتر قرار بگیرند.

رئیس بنیاد باران نیز ضمن تایید دغدغه‌های فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت تاکید کردند که از تلاش برای کمک به دولت جناب آقای روحانی دریغ نخواهند کرد و در گفتگو و رایزنی با احزاب اصلاح طلب، در راستای تحقق قانون اساسی جمهوری اسلامی و نیز اهداف و آرمانهای امام راحل و انقلاب اسلامی و منافع کشور حرکت کرده و از تلاش دست بر نخواهند داشت.

رئیس جمهور اسبق کشورمان از تشکل و سازمان‌دهی فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت برای به اشتراک گذاشتن دغدغه‌ها و تبادل ایده‌ها و نظرات برای بهبود اوضاع کشور و کمک به نظام و دولت برای عبور از بحران‌ها تقدیر و این تلاشها را تحسین نمود.

رئیس دولت اصلاحات در انتها از حضور و تلاش اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و انجمنهای اسلامی دانشجویان سراسر کشور در انتخابات دوم خرداد یاد کردند و نقش جنبش دانشجویی و دفتر تحکیم وحدت در آن ایام را محوری و تعیین کننده دانسته و ره توشه آن تجربه بزرگ را برای اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت چراغ راه رسیدن به اهداف بلند کشور از جمله دفاع از انتخابات آزاد، دفاع از حقوق شهروندی و دفاع از آزادی‌های مصرح در قانون اساسی برشمرد.

در انتها اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت از خاتمی دعوت کردند که در دانشگاه‌ها و میان دانشجویان و دانشگاهیان حضور پیدا کرده و ارتباط رودر رو و مستقیم با جنبش دانشجویی را همچون قبل در دستور کار خود قرار بدهد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.