خارجی‌ها ال‌سی ایران را قبول می‌کنند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

معاون ارزی بانک مرکزی با بیان این که برای رفع تحریم‌ها مذاکرات سیاسی باید به نتیجه برسد، گفت: بسیاری از بانک‌های خارجی ال سی ما را قبول می‌کنند.

به گزارش ایسنا، غلامعلی کامیاب در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا مذاکراتی برای لغو تحریم بانک مرکزی انجام شده با توجه به این‌که تحریم بانک مرکزی و بعضی بانک‌های تجاری ایران مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است؟ اظهار کرد:فعلا منتظر مذاکرات بخش سیاسی هستیم و برای لغو تحریم‌ها باید ابتدا مذاکرات به نتیجه برسد.

معاون ارزی بانک مرکزی در پاسخ به این‌که با توجه به درخواست ایران برای لغو تحریم‌های بانکی در سفر ژنو، می توان گفت حرف اول و آخر ایران لغو تحریم‌های بانکی است؟خاطرنشان کرد:خیر،چنین چیزی نیست، ما نمی دانیم در بخش سیاسی چه صحبت‌هایی انجام می گردد اما به هر حال برای رفع تحریم‌ها ابتدا باید مذاکرات سیاسی به نتیجه برسد.

وی همچنین دربارهٔ مذاکره برای لغو تحریم‌ها در اجلاس صندوق بین‌المللی پول گفت:موضوع اجلاس ربطی به لغو تحریم‌ها نداشته است.

کامیاب در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که تحریم سوییفت چه زمانی برطرف می‌شود؟ اظهار کرد:سوییفت آن قدر موضوع مهمی نیست که دائم سوال می کنید،‌سوییفت اکنون در بانک‌های خصوصی که مشمول تحریم نشده‌اند برقرار است.

معاون ارزی بانک مرکزی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که گشایش ال سی با ۳۰ درصد، به سبب عدم گشایش اعتبار اسنادی از سوی بانک‌های خارجی انجام نمی‌شود؟ خاطر نشان کرد:بانک‌های داخلی ابهاماتی داشتند که برطرف شده است اما در مورد بانک‌های خارجی بعضی بانک‌ها گشایش ال سی را قبول کرده و بعضی قبول نمی کنند به هرحال می دانیم که تحریم ها سبب شده که بسیاری از بانک ها به ما سرویس ندهند اما بعضی بانک‌ها هم ال سی ما را می پذیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اینکه منابع ما در بانک های خارجی بلوکه شده است؟ گفت:اطلاعات مربوط به بلوکه شدن منابع ارزی ایران محرمانه است.

کامیاب در ادامه در پاسخ به این که آیا بانک مرکزی از حساب های صندوق توسعه ملی برداشت می کند که رییس صندوق در روز معارفه خود از بانک مرکزی خواست که کمتر از این منابع برداشت کند؟ تاکید کرد:بانک مرکزی اگر اقدام به برداشت کند با مجوز قانونی است و بانک نمی تواند بدون اجازه از حساب‌های مشتری برداشت کند و هر گونه برداشت با مجوز قانون و نه دولت انجام می گردد.

معاون ارزی بانک مرکزی دربارهٔ اظهارات مطرح شده مبنی بر خالی بودن خزانه گفت:اطلاعات خزانه را از خزانه دار سوال کنید و خزانه کشور دارایی بانک مرکزی نیست اما منابع ارزی متعلق به بانک مرکزی است که اطلاعات آن را فعلا اعلام نمی کنیم


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.