خارج از سیستم آموزشی و در بخش خصوصی انجام می شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

هم اکنون قسمت عمده طب خارج از سیستم آموزشی و در بخش خصوصی انجام می شود و به طور کلی کشور از این قسمت مهم در امر آموزش محروم است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ایرج فاضل عضو برد تخصصی بیمارستان فرهیختگان گفت:  امروز تخصص روزهای خوبی را درکشور نمی گذراند ، بیمارستانهای آموزشی کشور در قبل رایگان به ارایه خدمات می پرداختند ولی امروز وضع رقت باری  را شاهد هستیم.

وی افزود: بیمارستانهای آموزشی حال نزاری ندارند و بخش های عمده خود را اجاره داده اند با این وضع موجود آموزش کجا را خواهد گرفت. وضع این بیمارستانها رضایت بخش نیست و در کارهای روزمره خود مانده اند. بهترین راه حل این است که امکاناتی در بیمارستانهای آموزشی بوجود آوریم تا هر استادی بتواند هم کار خود را انجام دهد و هم به اقدامات درمانی بپردازد.

فاضل تصریح کرد: هم اکنون قسمت عمده طب خارج از سیستم آموزشی و در بخش خصوصی انجام می شود و به طور کلی کشور از این قسمت مهم در امر آموزش محروم است باید شیوه ای به کارگیریم که این معضل حل شود.

وی ادامه داد: زیر بنای همه پیشرفتها تربیت پزشکانی است که اخلاق نیز داشته باشند.برای تربیت پزشکان از روز اول باید برنامه هایی داشته باشیم تا وقتی فارغ التحصیل می شوند از نظر اخلاقی نیز در سلامت کامل باشند./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.