خارج کردن تومور ۱۹ کیلویی از شکم یک بیمار در مشهد

سلامت > بیماری
پزشکان گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شدند تومور ۱۹ کیلویی را از شکم یک بیمار خارج کنند.

به گزارش مهر، خارج کردن تومور ۱۹ کیلویی از شکم یک خانم ۴۰ ساله در مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی طالقانی مشهد با موفقیت انجام شد.

دکتر احسان سلطانی، عضو گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جراح این بیمار با اشاره به اینکه بیمار با علائمی از جمله بزرگ‌شدگی شکم و ناتوانی در راه رفتن به کلینیک بیمارستان طالقانی مراجعه کرده بود، اظهار داشت: پس از انجام اقدامات تشخیصی و تصویربرداری از شکم بیمار مشخص شد که توموری وسیع شکم بیمار را فرا گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تومور از نوع لیو میو سارکوم (بدخیم) بود که بین واژن و مثانه را فرا گرفته بود، افزود: همزمان با برداشت این تومور وسیع، رحم بیمار نیز برداشته شد.

دکتر سلطانی، حال عمومی بیمار را مطلوب اعلام کرد و اظهار داشت: ‌در حال حاضر این بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز بستری و رژیم غذایی عادی نیز برای وی آغاز شده است.

عضو گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی مشهد علت بروز این نوع تومورها را نامشخص اعلام کرد و گفت: این توده‌ها بدون علامت هستند اما توجه به بهداشت و مراجعه منظم به پزشکان متخصص زنان ضروری است و بروز احساس پری شکم، احساس سنگینی در لگن، اختلال در دفع مزاج و سیری زودرس از جمله علائم این بیماری به شمار می‌رود.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.