خاطرات حسن پاگردی از «خاطرات عزت‌شاهی» خواندنی‌تر می‌شود

مسعود آتش‌گران در گفتگو با خبرنگار مهر از راه‌اندازی دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان قزوین در سال گذشته یاد کرد و گفت: قصد داریم که فعالیت دفتر در دو بخش تاریخ‌شفاهی انقلاب ودفاع مقدس را به صورت جدی‌تری دنبال کنیم.

وی با اشاره به نقش لشکر ۱۶ زرهی قزوین در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ویژه‌نامه‌ لشکر ۱۶ زرهی با محوریت تبیین عملکرد این یگان در سال‌های جنگ تحمیلی، همزمان با هفته دفاع مقدس توسط دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان قزوین رونمایی خواهد شد.

نویسنده کتاب «برگی از خطه کشوین» در ادامه، جمع‌آوری اسناد و تاریخ‌شفاهی انقلاب و دفاع مقدس را محوری‌ترین هدف دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان قزوین خواند و ادامه داد: حسن پاگردی یکی از شاخص‌ترین مبارزان انقلابی قزوین بوده که متاسفانه تاکنون، زیر بار مصاحبه نرفته است.

آتش‌گران با اشاره به جذابیت خاطرات این مبارزات انقلابی تاکید کرد: مشغول رایزنی با حسن پاگردی هستیم. اگر با مصاحبه موافقت کند، نتیجه کار از کتاب خاطرات عزت‌شاهی هم خواندنی‌تر خواهد شد. این‌گونه کتاب‌ها در رمزگشایی برخی از زوایای انقلاب مانند شیوه و نوع روابط مبارزان با یکدیگر موثر خواهد بود.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.