خاطره آیت‌الله مصباح یزدی از آیت‌الله بهجت

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) توجه در آفرینش دستگاه خلقت را زمینه ساز سعادت بشر دانست و گفت: تفکری که منشاء اثر در رفتار انسان باشد برای رسیدن به قرب الهی ضروری است.

رسا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شب گذشته در درس اخلاق هفتگی خود در دفتر مقام معظم رهبری در قم، راه حل توجه مستمر به معلومات ذهنی را تفکر عنوان کرد و اظهار داشت: تفکر به آنچه که قرآن و اهل بیت(ع) توصیه کرده اند، برای پیمودن راه سعادت و رسیدن به قرب الهی ضروری است.

وی افزود: برای انتخاب موضوع تفکر باید اولویت بندی کرد، بهترین سوژه آن است که آفریننده ما مصلحت می داند؛ در بررسی آیات قرآن درمی یابیم که خداوند متعال بیشترین سفارش را در توجه به نظام آفرینش داشته است، البته تنها تفکری که در رفتار ما تأثیرگذار باشد، ما را به اهداف الهی نزدیک می کند.

خاطره آیت‌الله مصباح یزدی از مرحوم آیت‌الله بهجت

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به خاطره ای از مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت، گفت: برخی برای رسیدن به مقامات به دنبال سرّمگو و راهکاری هستند که کمتر کسی از آن با خبر باشد، ایشان می فرمودند اینطور نیست که خداوند مسأله ای که به صورت مستقیم در کمال نقش دارد را پنهان کند، هرچه هست در قرآن و کلام اهل بیت(ع) آمده است.

آیت‌الله مصباح یزدی در تبیین آیه ۱۹۰ و ۱۹۱ سوره آل عمران، تصریح کرد: تفکر در چگونگی آفرینش، انسان را به این نتیجه می رساند که این جهان با تمام پیچیدگی هایش قطعا آفریننده حکیمی دارد، صاحبان خرد کسانی هستند که در هر حالتی چنین می اندیشند و ذهن شان دائماً متوجه خدا می شود.

وی با اشاره به برخی نوابغ که وجود آفرینش را امری تصادفی می دانند، گفت: اینها کسانی هستند که در دام شیطان گرفتار شده اند؛ وقتی که به عظمت دستگاه آفرینش و پچیدگی و نظم خاص آن پی بردیم دیوانگی است که نحوه بوجود آمدن همه اینها را تصادفی بدانیم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، هدف از تفکر در دستگاه خلقت را در نهایت پی بردن به هدف آفرینش انسان دانست و گفت: وقتی انسان فهمید که آفرینش این جهان بی حساب و کتاب نیست به این فکر می افتد که وظیفه و نقش من در این طرح عظیم چیست؟ و نهایتا به قیامت و حساب رسی اعمال ایمان پیدا می کند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تشریح سیر آفرینش انسان، اظهار داشت: این موضوع همه زیست شناسان را حیرت زده کرده است که چگونه از یک سلول تمام اندام های بدن انسان بوجود می آید، یعنی چشم و استخوان با وجود تفاوت های فراوان هر دو از تقسیم یک سلول درست شده اند.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.