خاطره بازی «روزبه نعمت اللهی» با «فرهاد مهراد»

۳۱فروردین۱۳،

آلبوم «داروگ» با صدای «روزبه نعمت اللهی» از صبح امروز و به صورت همزمان در تهران و شهرستان ، در تیراژی بالا انتشار یافت تا این خواننده پس از کش و قوس های فراوان و داستان ممنوع الکار شدن های پی در پی اش، بالاخره اثر تازه خود را در بازار ببیند.

این آلبوم با سیزده قطعه و حضور چهره هایی چون پیام قربانی، فرزین قره گزلو، رضا تاجبخش ، سیاوش رحمانی و… و کلام مولانا، نیما یوشیج، مهدی اخوان ثالث، میثم یوسفی، حسین غیاثی، لی لا رضایی و مسرور نعمت اللهی تولید شده است.

از نکات قابل توجه این آلبوم می توان به حذف صدای «مهناز افشار» در لحظات آخر از آن اشاره کرد که به دلایل نامعلوم این اتفاق رخ داده و کسی دربارهٔ دلایل این ماجرا اطلاعی ندارد. اجرای بخش هایی از یکی از قطعات مرحوم «فرهاد مهراد» نیز از دیگر نکات جالب این آلبوم است که پیش بینی می گردد واکنش خانواده «مهراد» به ویژه «پوران گلفام» (همسر فرهاد مهراد) را در پی داشته باشد.

همسر «فرهاد» در سالهای قبل بارها دربارهٔ استفاده و پخش آثار همسرش در رسانه ها صحبت های تند وتیزی را برزبان آورده بود و حالا باید نشست و منتظر ماند و دید که در قبال این اثر چه واکنشی از سوی ایشان صورت خواهد گرفت.

این اتفاق در حالی ست که خود روزبه نعمت اللهی دربارهٔ «فرهاد مهراد» و استفاده از بخش هایی از آثار این بزرگ در آلبومش اعتقاد دارد: «همیشه و در همه حال به فرهاد احترام قائل بوده  و هستم و در این آلبوم هم سعی کرده ام با فرهاد خاطره بازی کنم. این قطعه را به ایشان تقدیم کرده ام و شلوغ بازی چند روز قبل بعضی رسانه و شیطنت چند پایگاه اینترنتی خبری سبب شده این موضوع تا این حد حساسیت در پی داشته باشد.»

شیطنت صورت گرفته در قطعه «زخم» نیز از دیگر شگردهای این خواننده در «داروگ» است که مشخصا این قطعه با نگاه و تاثیر پذیری خاصی از یکی از آثار قبل از انقلاب تولید شده و با کمی دقت می توان فهمید که این اثر با چه منظور و هدفی ارائه شده است.

حضور چند قطعه اجتماعی در این آلبوم هم از زاویه های مختلف قابل تامل است و به خوبی می توان تغییر کاراکتر این خواننده در این آلبوم را احساس نمود. در زوهای آینده گفتگوی مفصل و کاملی را با این خواننده دربارهٔ همه حاشیه های آلبوم تازهش انجام خواهیم داد.

سایت «موسیقی ما» مثل همیشه از همه دوستداران موسیقی تقاضا دارد جهت حفظ حقوق مولف اثر، آلبوم را به صورت اورجینال تهیه نمایند.

منبع: موسیقی ما


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.