خالد مشعل مصمم به کناره گیری از رهبری حماس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم ، یک منبع وابسته به حماس اعلام کرد: تصمیم خالد مشعل برای انصراف از رهبری حماس ربطی به تحولات داخلی و خارجی آن ندارد.

این منبع بیان کرد: خالد مشعل در واقع با این تصمیم خود فرهنگ ترک پستها از سوی بنیانگذاران حماس و تزریق خود جدید در بدنه جنبش را ترویج کرده است.

منبع فوق بیان کرد: این تصمیم خالد مشعل به ابتدای سال ۲۰۱۱ بر می گردد و جدید نیست و مشعل در طی نشستی که هفت ماه قبل در سودان برگزار شد، تصمیم  خود را اعلام کرد.

این منبع وابسته با حماس با اشاره به احتمال مشکلات در روابط بین المللی به ویژه با کشورهای عربی از تمایل برخی رهبران عربی برای ادامه حضور خالد مشعل خبر داد.

منبع فوق بیان کرد: یکی از دلایل فشار رهبران حماس بر خالد مشعل برای انصراف از تصمیم خود به همین موضوع بر می گردد، زیرا برخی رهبران کشوری های عربی کار با رهبری غیر از مشعل را دشوار دانسته اند.

وی درباره نقش آینده مشعل در حماس گفت : خالد مشعل به رهبران جدید برای ایجاد ارتباط با جامعه بین المللی کمک می کند و ترک پست رهبری حماس به مفهوم پایان نقش آفرینی مشعل نیست.

وی با اشاره به اختلاف نظر میان اعضای حماس در داخل و خارج غزه افزود: اختلاف درباره چگونگی حفظ دستاوردهای حماس به نفع پایان دودستگی میان فلسطینی ها و آشتی ملی است.

این منبع حماس بیان کرد: رهبران خارج غزه آشتی ملی میان فلسطینی ها را مهمتر از دستاوردهای دیگر می دانند، اما رهبران داخل غزه صرف نظر کردن از دستاوردها را به مفهوم بازگشت به عقب می دانند. 

منبع فوق افزود: احمد الجعبری از رهبران نظامی حماس در غزه و گردانهای عزالدین قسام حامی قوی مشعل است و از وی خواسته که همچنان سکان هدایت حماس را بر عهده داشته باشد، زیرا به اعتقاد وی جایگزین کردن مشعل به سادگی امکان پذیر نیست.

ابن منبع وابسته به حماس با اشاره به جانشین خالد مشعل گفت : بعید نیست که شورای مشورتی حماس همگان را شگفت زده کند اما هنیه و ابومرزوق نامزدهای احتمالی هستند.

وی افزود: هنیه شخصیتی مردمی است، اما سیاستمدار نیست.

خبر دیگر اینکه ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر امروز در مقر سازمان ملل سخنرانی می کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.