خالد مشعل پس از مذاکرات فشرده با گروه‌های مقاومت غزه را ترک کرد

۲۰م آذر ،

14-246.jpg

خالد مشعل پس از مذاکرات گسترده‌ با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه، ظهر امروز (دوشنبه) از طریق گذرگاه مرزی رفح، نوار غزه را ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، منابع امنیتی حماس اعلام کردند: خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ظهر امروز از طریق گذرگاه رفح وارد مصر شده است.

بنا به نقل از منابع حماس، مشعل در زمان اقامتش در غزه با رهبران و نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی مذاکرات فشرده‌ای برگزار کرد و توافق‌هایی در خصوص روند آشتی ملی فلسطین به عمل آمد.

مشعل همچنین در نشستی با رهبران گروه‌های فلسطینی و با حضور اسماعیل هنیه و دیگر اعضای ارشد حماس بر ضرورت آشتی ملی و یکی شدن تمامی نهادهای فلسطینی تاکید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی (معا)، مشعل به حاضران در این نشست گفت: من با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران مصر دائما در تماس هستم و جو خوبی بر مذاکرات برای رسیدن به آشتی ملی حاکم است.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تاکید کرد: اختلاف سیاسی میان گروه‌های مختلف فلسطینی یک مساله طبیعی است ولی جدایی و تفرقه سیاسی در فلسطین امری ناپسند است، ما خواستار دولت و پارلمان واحد هستیم.

مشعل همچنین در مدت اقامت خود در نوار غزه از منزل خدیجه عرفات، تنها خواهر یاسر عرفات، رهبر فقید تشکیلات خودگردان و جنبش فتح دیدار کرد و در تقدیر از تلاش‌های یاسر عرفات سر خدیجه عرفات را بوسید و از وی تجلیل کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.